اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

مسابقه کتابت لبیک یا رسول‌الله در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری مسابقه کتابت لبیک یا رسول‌الله (ص) همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

مسابقه کتابت لبیک یا رسول‌الله در گیلان برگزار می‌شود

ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نامگذاری روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با نواخته شدن زنگ فجر انقلاب در تمام مدرسه‌ها آغاز می‌شود.

وی نامگذاری 12 بهمن سال جاری را انقلاب اسلامی، پیامبر اعظم (ص) و استقرار حکومت الهی عنوان کرد و افزود: مسابقه کتابت لبیک یا رسول‌الله (ص) در 12 بهمن ماه توسط دانش‌آموزان خوشنویس در مدرسه‌های گیلان برگزار می‌شود.

نجف‌زاده برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در مدرسه‌ها را به صورت خودجوش خواند و تصریح کرد: تلاش می‌شود اجرای برنامه‌ها با نامگذاری روزهای انقلاب هماهنگ باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نامه به امام خوبی‌ها در 13 بهمن توسط دانش‌آموزان نوشته می‌شود، بیان کرد: نامه به امام خوبی‌ها، دل‌نوشته دانش‌آموزان در طلیعه ظهور حکومت جهانی ولی عصر (عج) است.

وی 14 بهمن را جوانان و خودباوری نامید و اضافه کرد: اجتماع بزرگ دانش‌آموزی حافظان قرآن در روز مذکور برگزار می‌شود.

نجف‌زاده به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بیش از 80 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان گیلان در طرح مذکور شرکت کردند.

این مسئول 15 بهمن را معنویت و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی معرفی کرد و یادآور شد: کتابت سوره فجر توسط خوشنویسان فرهنگی گیلان در 15 بهمن سال جاری در مرکز استان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نامگذاری 16 بهمن با عنوان سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده، اظهار کرد: جشن تاج بندگی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در 10 آموزشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گفته وی تمام دانش‌آموزان مدرسه‌های مذکور چادری هستند.

نجف‌زاده 17 بهمن را تولید ملی و اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان مدرسه‌های فنی حرفه‌ای گیلان در روز مذکور دایر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان 18 بهمن را اقتدار و امنیت پایدار نامید و تصریح کرد: نقاشی همگانی دانش‌آموزان در 34 مدرسه استان برگزار می‌شود و در هر مدرسه 34 نفر جایزه می‌گیرند.

وی از رونمایی کتاب ارزشمند «شهدای فرهنگی گیلان» در 19 بهمن روز ایثار و شهادت خبر داد و اضافه کرد: تعداد یک‌هزار و 500 تا 2 هزار نفر عضو شورای دانش‌آموزی گیلان هستند و اجتماع بزرگ فرزندان ایران زمین، سربازان ولایت با حضور این دانش‌آموزان در یکی از مراکز بزرگ استان در 20 بهمن روز وحدت ملی و اعتلای تمدن اسلامی برگزار می‌شود.

این مسئول 21 بهمن را روز استکبارستیزی و بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: مسابقه طراحی و گرافیک با عنوان «آمریکا دشمن خوبی‌ها» توسط دانش‌آموزان رشته گرافیک سراسر استان در روز مذکور برگزار می‌شود.

نجف‌زاده، اجرای سرود یک‌هزار و 357 نفری دانش‌آموزان گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت را در 22 بهمن روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اعلام کرد.

انتهای پیام/84001/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول