اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه سال آینده‌

‌شهرک‌های صنایع سنگین و پالایشگاه‌ها منطقه آزاد ارس ‌گازدار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان ‌شرقی گفت: عملیات گازرسانی در شهرک‌های صنایع سنگین و پالایشگاه‌ها نیز آغاز شده و تا پایان سه ماهه نخست سال آینده متقاضیان این بخش از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

‌شهرک‌های صنایع سنگین و پالایشگاه‌ها منطقه آزاد ارس ‌گازدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، ولی‌الله دینی عصر امروز ‌در جلسه مشترکی که با حضور مدیرعامل و مسئولان منطقه آزاد ارس برگزار شد، اظهار کرد: گازرسانی به طرح‌های صنعتی منطقه آزاد ارس ـ جلفا با هدف توسعه قطب‌های صنعتی و تولیدی استان آذربایجان‌شرقی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز  استان‌ گفت: این منطقه از مهم‌ترین بخش‌های صنعتی استان محسوب می‌شود که به دلیل وجود مزایای منحصر به فرد نه تنها در بخش‌های زیرساختی استانی بلکه موقعیتی استراتژِیک در کل کشور دارد.

دینی با اشاره به آغاز پروژه‌های گازرسانی در این منطقه تجاری افزود: پروژه‌های گازرسانی در منطقه تجاری ارس در سه بخش گلخانه‌ای، پالایشگاه و اداری طراحی شده که گازرسانی در بخش اداری و شهرک گلخانه آغاز شده و  تا پایان سال‌ جاری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل خواهند شد.

وی تصریح کرد: عملیات گازرسانی در شهرک‌های صنایع سنگین و پالایشگاه ها نیز آغاز شده و تا پایان سه ماهه نخست سال آینده متقاضیان این بخش از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

دینی ادامه داد: این منطقه دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای بخش تولیدی و صنعتی استان است و توسعه زیرساخت‌های انرژی در این بخش مساوی با ایجاد ارزش افزوده، افزایش اشتغالزایی و رونق تولیدات ملی خواهد بود.

دینی اعلام کرد: باید از ظرفیت‌های منحصر به فرد این منطقه تجاری نهایت بهره را برده و با سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در این منطقه به رشد  تولیدات داخلی خصوصاً اقلام و تجهیزات اساسی نظیر کنتور، رگلاتور و تجهیزات ابزار دقیق دست یابیم. 

وی گفت:‌ اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به فاز نخست این منطقه تجاری بیش از 70 میلیارد ریال خواهد بود.

منطقه آزاد ارس منطقه‌ای است در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی با برخورداری از مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و وجود خطوط ارتباطی با اروپا و منطقه قفقاز، ‌ترکیه و حوزه مدیترانه، اقلیم مناسب، منابع غنی آب، مراتع و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، قابلیت‌های توسعه گردشگری در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی و ورزشی و ظرفیت بالای رشد و توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و علمی و آموزشی که از مهم‌ترین قطب‌های زیرساختی استان به شمار می‌رود که از سال 84 در قالب منطقه آزاد ارس نامگذاری است.

انتهای پیام/60001‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول