اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلمب 530 چاه غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه جان می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 530 حلقه چاه غیرمجاز در حوزه استان آذربایجان‌شرقی دریاچه ارومیه شناسایی و با حکم قضایی پلمب شدند.

دریاچه ارومیه جان می‌گیرد

ارسلان هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: 530 حلقه چاه غیرمجاز در حوزه آذربایجان‌شرقی دریاچه ارومیه شناسایی و با حکم قضایی پلمب شدند.

وی افزود: میزان برداشت آب از طریق این تعداد چاه 300 میلیون متر مکعب است که جلوگیری از این برداشت‌ها در حیات دریاچه ارومیه مطمئناً تاثیرگذار خواهد بود.

این مسئول از پلمب پنج حلقه چاه در سایر نقاط آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این چاه‌ها نیز در شهرستان‌های شبستر و مرند با حکم قاضیی پلمب شده‌اند.

هاشمی با اشاره به تعیین حکم زندان برای متخلفان از سوی دستگاه قضایی استان گفت: برای نخستین بار است که علاوه بر جرایم نقدی حکم زندان نیز برای متخلفان از سوی سیستم قضایی اعمال شده است.

این مقام حوزه وزارت نیرو از افزایش 400 میلیون متر مکعبی آب دریاچه ارومیه از اول مهر‌ماه خبر داد و اظهار داشت: در اثر روان آب‌ها و بارش‌هایی که اتفاق افتاده آب دریاچه ارومیه تا امروز 400 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی این میزان افزایش را امیدوار کننده دانست و گفت: این میزان افزایش جبران تبخیرهای اتفاق افتاده را نمی‌کند ولی تداعی کننده وضعیت نرمال برای این مجموعه دریایی خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول