اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجنورد خبر داد

رفع مشکل آب‌های سطحی بجنورد

خبرگزاری فارس: شهردار بجنورد از رفع مشکل آب‌های سطحی این شهر با اجرای پروژه جمع آوری آب‌های سطحی خبر داد.

رفع مشکل آب‌های سطحی بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، کیوان دژهوت در نشست با اعضای ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: پروژه جمع آوری آب‌های سطحی این شهر از اوایل تابستان امسال اجرایی و اکنون روند خوبی را دارد.

وی مهمترین عامل ایجاد آب‌های سطحی در بجنورد را حرکت آب‌های ناشی از بارندگی از مناطق بیمارستان امام علی (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی، تپه معصوم زاده به سمت داخل شهر عنوان کرد و گفت: به همین منظور کانال هدایت آب‌های سطحی از این مسیر اجرا و پس از لوله گذاری حدود 4 کیلومتر به خندق سابق بجنورد هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات لازم به منظور اجرای این طرح پیش بینی شده است، اظهار کرد: با تکمیل این پروژه تا تیرماه سال آینده مشکل آب‌های سطحی که یکی از مشکلات دیرینه این شهر بوده، رفع خواهد شد.

دژهوت تصریح کرد: طی اردیبهشت امسال که کمتر از چند ماه از انتصاب به عنوان شهردار سپری می‌شد، متأسفانه شاهد غرق شدن مادر و کودک در داخل کانال به خاطر آب‌های سطحی بودیم که امیدواریم با اجرای این طرح دیگر شاهد هیچ حادثه تلخی نباشیم.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف تپه قدیمی بجنورد موسوم به تپه معصوم‌زاده ( چرمغان) آثار شهر قدیم بجنورد از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی شد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه این اراضی کاربری فرهنگی داشته و سه مجموعه از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و ورثه حسینی‌معصوم در این محل مالکیت دارند، گفت: چندی قبل به میراث فرهنگی نامه زده و بر لزوم تسریع در اجرای برنامه‌های این اداره کل در کاوش‌ها تاکید کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: با این وجود میراث فرهنگی به بهانه نداشتن اعتبار پیگیری‌های لازم برای این منظور انجام نداده و اکنون بلاتکلیف هستیم.

دژهوت در ادامه به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری برای کاهش معضل ترافیک در این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل ترافیک در بجنورد نبود پارکینگ بوده از این رو احداث چند پارکینگ طبقانی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار بجنورد اظهار کرد: حتی برای اجرای پارکینگ طبقاتی چهارراه مخابرات سرمایه گذار انتخاب شده و به زودی اجرای نخستین پارکینگ طبقاتی بجنورد آغاز می‌شود.

وی تملک دو محل برای اجرای پارکینگ در میدان کارگر و خیابان شهید بهشتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: علاوه بر این دو پارکینگ در میرزاکوچک خان و داخل شهر قرار داشته که تمام این‌ها ساماندهی و برای اجرای پارکینگ‌های استاندارد در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

دژهوت اظهار کرد: خرید دو مکان برای پارکینگ خودروی شهروندان وقت و هزینه زیادی را از شهرداری گرفته با این وجود برای رفع معضل ترافیک از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

وی همچنین انتقال پادگان بجنورد را گامی موثر در راستای رفع مشکلات ترافیکی برشمرد و گفت: با بازگشایی معابر مسیر پادگان از جمله خیابان نادر در آینده شاهد روان شدن ترافیک در این مناطق از شهر خواهیم بود.

شهردار بجنورد اظهار کرد: علاوه بر این فضاهای مختلفی چون پارک،‌ سالن‌های ورزشی،‌ تجاری و ... در این مکان پیش بینی شده که با خروج پادگان اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری به کاهش تعداد اتوبوس‌ها در این شهر برای سرویس دهی به شهروندان اشاره کرد و گفت: متأسفانه تعداد اتوبوس‌ها در بجنورد با جمعیت این شهر هم‌خوانی نداشته از این رو افزایش شمار اتوبوس‌های واحد در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.

دژهوت از پیگیری‌ها برای جذب 57 دستگاه اتوبوس از قم که مازاد بر نیاز بوده خبر داد و افزود: اخیراً حضورا با شهردار این شهر مذهبی دیدار داشته و توافقاتی در این زمینه حاصل شد.

وی افزایش تعداد اتوبوس‌های واحد را یکی از مهمترین راهکارها برای اقبال مردم از حمل و نقل عمومی اعلام کرد.

شهردار بجنورد اجرای طرح پارک بان در معابر این شهر را از طرح‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: البته اجرای این طرح نیازمند مشارکت مردم بوده تا به اهداف این طرح دست یابیم.

انتهای پیام/63002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول