اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم خواستار شد

حمایت دادستانی از مقابله با توزیع آثار غیرمجاز فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار پشتیبانی دادستانی عمومی و انقلاب استان قم در خصوص جلوگیری از تولید و توزیع آثار غیرمجاز فرهنگی و هنری در استان شد.

حمایت دادستانی از مقابله با توزیع آثار غیرمجاز فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اعضای کمیته حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با مصطفی برزگر گنجی دادستان عمومی و انقلاب استان قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های کمیته حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری گفت: این کمیته پس از شکل گیری در تهران در این استان نیز با هدف جلوگیری از تولید و توزیع آثار غیرمجاز تشکیل شد.

وی به حساسیت‌های موجود استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: وجود مراجع و علما، حوزه‌های علمیه و حضور 20 میلیون زائر در سال حساسیت و ضرورت وجود این کمیته را به دنبال داشت، بنا بر این فعالیت در این زمینه را وظیفه قانونی و شرعی خود می‌دانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: برای نتیجه‌گیری بهتر و بیشتر در جلوگیری از تولید و توزیع آثار غیرمجاز فرهنگی هنری لازم است دستگاه‌های اجرایی فعال در این زمینه با هماهنگی بیشتر از فعالیت‌های موازی جلوگیری کنند تا عرصه برای سوء استفاده سودجویان فراهم نشود.

وی بر جلوگیری قاطعانه از بروز این گونه تخلفات تأکید کرد و ابراز داشت: امیدواریم با اجرای مانورهای مشترک و مستمر در سرکشی از مراکز مختلف از بروز این گونه تخلفات جلوگیری کنیم و قوی‌ترین کمیته حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری را در استان قم تشکیل دهیم.

در این دیدار سید رسول موسوی نژادیان معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در سخنانی عملکرد و بازخورد بیشتر این کمیته را در گروی پشتیبانی و حمایت دادستانی عمومی و انقلاب استان قم عنوان کرد.

مصطفی برزگر گنجی دادستان عمومی و انقلاب استان قم هم در این نشست این نظارت و بازرسی‌ها را از جمله اختیارات و وظایف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دانست.

وی وضعیت بازرسی‌ها و فضای فرهنگی قم را مطلوب عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف این کمیته، اصل نظارت با تقسیم وظایف و استفاده از تمام توان و همراه کردن اتحادیه‌ها و اصناف امری ضروری است.

گنجی تشکیل این کمیته را حرکتی پسندیده دانست و اظهار داشت: در نخستین فرصت، نحوه تعامل با این کمیته در چارچوب قانون را در جلسه‌ای با معاونین مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول