اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت آموزش و پرورش خراسان ‌رضوی:

70 درصد دانش‌آ‌موزان خراسان ‌رضوی مشکل ساختار قامتی دارند

خبرگزاری فارس: معاون سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 70درصد دانش‌آموزان یکی از مشکلات ساختار قامتی را دارند و این مشکل در دانش‌آموزان دختر بیشتر دیده می‌شود.

70 درصد دانش‌آ‌موزان خراسان ‌رضوی مشکل ساختار قامتی دارند

عباسعلی میرسیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: 800 نفر مربی بهداشت در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند اما به 400 مربی دیگر نیاز است تا بتوان سلامت و بهداشت دانش‌آموزان را ارتقا داد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: مربیان بهداشت مدرک تحصیلی بهداشت و یا مرتبط با آن را دارند.

میرسیستانی خاطرنشان کرد: طرح مروج سلامت که با همکاری مرکز بهداشت خراسان‌رضوی انجام می‌شود از برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان است.

وی یادآور شد: سال گذشته در 800 مدرسه خراسان‌رضوی طرح سلامت اجرا شد؛ که مربیان تربیت‌بدنی و بهداشت این مدارس در سه نوبت از طریق مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ارزیابی و همچنین شرایط بهداشتی و فضاهای داخل مدرسه از نظر منطبق بودن بر استاندارد نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به بازدید از مدارس خراسان‌رضوی گفت: برای نظارت بر بهداشت مدارس،آموزش و پرورش به‌صورت دوره‌ای از تمام استان بازدید می‌کند ضمن اینکه مرکز بهداشت خراسان‌رضوی نیز بازدید توسط کارشناسان خود انجام می‌دهد.

میرسیستانی در ارتباط با بوفه مدارس اظهار کرد: در تمام مدارس خراسان‌رضوی استاندارهای لازم در مورد بوفه مدارس باید رعایت شود و در حال حاضر صحبت سلامت آموزش و پرورش روی مواد غذایی است که نشان استاندارد دارد؛ اما فرآوری شده و میزان قند و پروتئین آن بیش از میزان مورد نیاز دانش‌آموز است.

وی افزود: در این راستا آموزش و پرورش سعی دارد تا غذاهای سنتی را به دانش‌آموزان ارائه کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلات ساختار قامتی دانش‌آموزان گفت: 70 درصد دانش‌آموزان  یکی از مشکلات ساختار قامتی را دارند و این مشکل در دانش‌آموزان دختر بیشتر دیده می‌شود.

میرسیستانی تاکید کرد: توجه به ورزش در مدارس می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات بهداشتی را کاهش دهد و به خاطر اهمیت موضوع ساختار قامتی خراسان‌رضوی نخستین استانی بوده که 47 کانون ساختار قامتی را تجهیز و فعال کرده و در اختیار استان و شهرستان‌ها قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: مربیان این حوزه دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده که با انجام تست از دانش‌آموزان به مشکل ساختار قامتی آنها پی برده و با ارائه حرکات اصلاحی در یک برنامه در کانون یا خانواده به آنها آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/70017/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول