اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی استان اصفهان:

خمینی‌شهر پایین‌ترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی اصفهان را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی استان اصفهان با اشاره به بالا بودن تراکم جمعیت در کلاس‌های مدارس خمینی‌شهر گفت: خمینی‌شهر پائین‌ترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان را دارد.

خمینی‌شهر پایین‌ترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی اصفهان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر محمدحسین سجاد صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: از مجموع 4 هزار و 100 کلاس تخریبی استان، تعداد 120 کلاس در شهرستان خمینی‌شهر قرار دارد که از این تعداد 43 کلاس بازسازی و نوسازی شده است و 36 درصد هنوز نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه 61 درصد از مجموع کلاس‌های تخریبی استان اصفهان بازسازی شده یا در حال بازسازی است، تاکید کرد: تاکنون بیش از 60 درصد از اعتبارات تخریب،  بازسازی و نوسازی کشور در استان اصفهان جذب شده است.

مدیرکل نوسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح بازسازی بزرگ‌ترین مدرسه استان به نام مدرسه راهنمایی عماد با 24 کلاس در خمینی‌شهر در حال اجراست، گفت: در سابقه فعالیت بازسازی مدارس استان اصفهان، طرحی مانند مدرسه عماد خمینی‌شهر با این حجم از فعالیت وجود ندارد.

وی افزود: به دلیل تراکم جمعیتی دانش‌آموزان در خمینی‌شهر بهره‌برداری از 30 کلاس جدید در حال اجراست که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سجاد با اشاره به اینکه رفع مشکلات آموزش و پرورش خمینی‌شهر نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: ما در خمینی‌شهر به تعهدات گذشته خود عمل کرده‌ایم یا در حال پرداخت  و اجرای آن هستیم.

وی اضافه کرد: ساخت مدرسه جدید  24 کلاسه در شهرک منظریه در حال اجراست که به دلیل مشکلاتی متوقف شده و در آینده نزدیک بار دیگر شروع می‌شود.

مدیرکل نوسازی استان اصفهان با بیان اینکه کوچک‌ترین مدارس استان متعلق به خمینی‌شهر است، تاکید کرد: یکی از مشکلات ما ابعاد کوچک، دسترسی نامناسب و فضای نامطلوب از نظر فضای باز ورزشی و استراحت دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نوسازی استان متولی تأمین فضای آموزشی محسوب می‌شود، افزود: سعی ما این است با بیان صادقانه مشکلات به مردم، خیران و مسئولان باعث جلب‌نظر و کمک آنها شویم.

سجاد با اشاره به اینکه تراکم جمعیت در کلاس‌های مدارس خمینی‌شهر بالاست، تاکید کرد: لازم است با همکاری، وحدت رویه و درک مشترک، مشکلات کمبود آموزشی شهرستان خمینی‌شهر را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: امسال بیش از یک‌هزار و 100 کلاس جدید تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان شد که بالاترین رقم در سه دهه گذشته است.

مدیرکل نوسازی استان اصفهان اضافه کرد: تلاش کردیم با وجود مشکلات مالی با هم‌دلی مشکلات را پشت سر بگذاریم و از افتخارات ما این است که با توجه به مشکلات و کمبودها هیچ فضای فرهنگی تبدیل به فضای آموزشی نشده است.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول