اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال کاشمر خبر داد

رشد 3/2 درصدی ولادت نوزادان در ‌کاشمر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال کاشمر گفت: تولد نوزادان در شهرستان کاشمر در نیمه نخست سال‌ جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3/2 درصد رشد داشته است.

رشد 3/2 درصدی ولادت نوزادان در ‌کاشمر

رضا برکند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: در نیمه نخست امسال هزار و 916 تولد نوزاد در کاشمر به ثبت رسیده که این تعداد در شش ماهه نخست سال گذشته هزار و 873 نفر بوده است.

برکند ادامه داد:‌ از میان متولدین شش ماهه نخست سال‌ جاری در کاشمر،‌ هزار و 146 کودک شهری شامل 581 پسر و 565 دختر و 770 کودک روستایی شامل 397 پسر و 373 دختر بوده‌اند.

وی همچنین در ‌ارتباط‌ با فراوانی نام‌ها در کاشمر خاطر نشان کرد: در این مدت نام‌های ابوالفضل،‌ امیرعلی و محمد در میان متولدین پسر و نام‌های فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا در میان متولدین دختر کاشمر از بیشترین فراوانی برخوردار بوده است.

برکند مهلت قانونی ثبت ولادت را 15 روز پس از تولد کودک عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که صددرصد ولادت‌ها در این مهلت قانونی به ثبت برسد.

رئیس ثبت احوال کاشمر در ادامه از صدور تدریجی شناسنامه‌های جدید برای شهروندان کاشمری خبر داد و اظهار داشت:تعویض شناسنامه‌های قدیمی شهروندان با شناسنامه مکانیزه به‌صورت عمومی اعلام نشده است اما برای کسانی که جهت انجام کارهای اداری خود به ثبت احوال مراجعه می‌کنند شناسنامه جدید و مکانیزه صادر می‌شود.

برکند افزود: شناسنامه‌های جدید به‌صورت ماشینی تایپ شده و عکس فرد نیز با رایانه روی آن اسکن می‌شود و با توجه به افزایش ضریب ایمنی امکان جعل آن به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/70001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول