اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک مربی فنی و حرفه‌ای سقزی

سیستم کنترل زمان کارکرد موتورخانه شوفاژ طراحی شد

خبرگزاری فارس: سیستم کنترل زمان کارکرد موتورخانه شوفاژ توسط یک مربی فنی و حرفه‌ای سقزی طراحی شد.

سیستم کنترل زمان کارکرد موتورخانه شوفاژ طراحی شد

طراح این سیستم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: سیستم کنترل زمان کارکرد موتورخانه شوفاژ با استفاده از یک دستگاه mini plc عملکرد زمانی موتورخانه شوفاژ را بصورت اتوماتیک کنترل می‌کند.

فاروق محمدامینی تصریح کرد:‌ با اعمال تنظیمات دلخواه می‌توان زمان کارکرد موتورخانه شوفاژ را در ساعات مختلف ایام هفته تعیین و به این ترتیب سیستم کنترل زمان کارکرد موتورخانه شوفاژ در پایان وقت اداری الکتروپمپ‌های گردش آب را خاموش کرده و از اتلاف انرژی و مصرف سوخت اضافی جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با نصب این سیستم بر روی موتورخانه شوفاژ می‌توان سیستم گرمایشی ادارات را حدود 80 تا 90 ساعت در هفته خاموش و در حالت آماده بکار نگهداشت.

به گفته محمدامینی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی به میزان حداقل 50 تا 60 درصــــد از جمله مزیت‌های این سیستم کنترلی است.

وی به روشن شدن سیستم موتورخانه و راه‌اندازی الکتروپمپ‌ها از ساعت 6 صبح تا پایان وقت اداری اشاره کرد و گفت:‌ در روزهای شنبه تا پنجشنبه بعد از پایان وقت اداری سوییچ به حالت آماده‌ به کار باقی مانده و سیستم موتورخانه خاموش‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: با پایان وقت اداری در روزهای پنجشنبه سوییچ به حالت آماده ‌به کار باقی می‌ماند ولی سیستم موتورخانه خاموش‌ و در ساعت 6 صبح روز شنبه موتورخانه به صورت اتوماتیک و خودکار روشن می‌شود.

به گفته طراح این سیستم، به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی الکتروپمپ‌ها در بازه‌زمانی پنج‌شنبه تا صبح شنبه یک ساعت دلخواه برای روشن و خاموش شدن پمپ‌ها در سه شیفت تعریف و سیستم در این ساعت‌ها بصورت خودکار روشن و بلافاصله خاموش می‌شود.

وی در پایان افزود: تنظیمات سیستم باید بصورتی انجام شود که در زمانی که سوییچ الکتروپمپ‌ها به حالت آماده‌بکار هستند، مشعل‌ها خاموش نشوند تا دمای آب موجود در دیگ‌ها نرمال باقی بماند.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول