اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خبر داد

کاهش چشمگیر جرایم سنگین در قم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: در هشت ماهه گذشته سال جاری شاهد کاهش چشمگیری در زمینه وقوع جرایم سنگین از جمله گروگان‌گیری، قتل و شرارت در قم بوده‌ایم.

کاهش چشمگیر جرایم سنگین در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار کاظم مجتبایی در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امنیت، آسایش و انضباط اجتماعی از بحث‌های زیربنایی در کشور محسوب می‌شود و فعالیت‌های سیاسی، دینی، اجتماعی و فرهنگی منوط به تأمین این موارد هستند که نیروی انتظامی نقشی محوری در این زمینه دارد.

وی قم را خاستگاه تشیع و مکتب دانست و افزود: با توجه به حضور مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه دینی در قم و نیز بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع)، امنیت و انضباط قم دارای نقشی ملی و فراملی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: نگاه جهانیان امروز به قم دوخته شده و رخدادهای اجتماعی و دینی موجود در آن همواره مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مطالبات متفاوتی که در قم نسبت به سایر شهرها وجود دارد گفت: نیروی انتظامی باید ذائقه‌های متفاوت در قم را شناخته و ظرفیت‌های گسترده‌ای را که در استان وجود دارد مورد ارزیابی قرار دهد و در کنار بررسی خواسته‌های مردمی، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

مجتبایی با بیان اینکه برخی مدیران بدون در نظر گرفتن شرایط موجود و آمارهای واقعی فعالیت خود را آغاز می‌کنند عنوان داشت: نتیجه‌ای جز شکست، انتظار این دسته از افراد را نمی‌کشد اما برخی دیگر از مدیران منشأ تحول و تعامل بوده و از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را می‌برند ضمن اینکه فردای آن‌ها با روز گذشته‌ تفاوت بسیاری خواهد داشت.

توجه به آموزش، محور فعالیت‌های پلیس

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: از روز نخستی که در قم حاضر شدم، بحث آموزش کارکنان را به طور جدی در دستور کار قرار دادم تا نگرانی‌های مردم نسبت به رفتارهای پلیس برطرف شود.

وی افزود: قم نیازمند پلیسی است که رفتار اجتماعی داشته و عملکردهای خشن به هیچ وجه بروز نکند و در این خصوص علم‌مداری و اخلاق تأثیر فراوانی دارد اما برخی گروه‌ها نیز هستند که جز با رفتار سخت نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد به همین دلیل طرح‌های مبارزه ضربتی با مجرمان در مناطق مختلف قم اجرا شده است.

مجتبایی با تاکید بر ایجاد فضایی برای کنترل جرائم گفت: اهداف باید مشخص شده و همت کافی نیز در این زمینه صورت گیرد تا بتوان به بیشتر آن‌ها دست یافت هرچند ممکن است تمام اهداف محقق نشوند.

کاهش جرایم خشن در قم

فرمانده نیروی انتظامی استان قم از 800 هزار مورد تماس تلفنی با پلیس طی یک سال در قم خبر داد و افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش آمار در زمینه سرقت‌های خشن، قتل و گروگان‌گیری هستیم.

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی تصادفات و کاهش دو درصدی کشته‌های این حوادث در قم بیان داشت: فضای خدمت در قم اکنون بسیار مناسب بوده و تعامل خوبی میان مسئولان سیاسی، قضایی، اطلاعاتی، بسیج و سپاه برقرار بوده و مراجع تقلید هم از مبارزه با جرائم حمایت‌های لازم را دارند بنابراین نیروی انتظامی از این ظرفیت بهره‌برداری کرده و در راستای انجام وظایف سازمانی خود تلاش می‌کند.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول