اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

نگرش صحیح توحیدی پیش‌نیاز تحول در دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: برای تحول در فضای کنونی دانشگاه نیازمند تربیت نسلی هستیم که دارای نگرش توحیدی صحیح باشند.

نگرش صحیح توحیدی پیش‌نیاز تحول در دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدباقر سعیدی‌روشن چهارشنبه شب در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: فلسفه انقلاب اسلامی، تحول جامعه از نابسامانی‌ها بود و این موضوع همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: در این زمینه بحث تأثیرات علوم انسانی بر جامعه جهانی همواره توسط رهبر انقلاب تذکر داده شده و تا تحولات جدی در این علوم صورت نگیرد، جامعه ایرانی مورد تأثیر علوم انسانی غربی خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان ایرانی با مبانی روان‌‌شناسی، جامعه‌شناسی و فلسفه غربی و پایه‌ریزی شده توسط اندیشمندان غربی تربیت می‌شوند گفت: به طور طبیعی در این چنین فضایی جایی برای نگرش توحیدی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: برای تحول در فضای کنونی دانشگاه نیازمند تربیت نسلی هستیم که دارای نگرش توحیدی صحیح باشند و این مهم به حمایت‌های مادی و معنوی و نیز صبر و حوصله مسئولان نیاز دارد تا به فرموده مقام معظم رهبری نسلی با بصیرت تربیت شود.

سعیدی‌روشن در ادامه با بیان اینکه 50 نفر عضو هیئت علمی فعال در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور دارند، عنوان داشت: 100 نفر عضو وابسته به عنوان عضو شورا یا اعضای ناظر در این پژوهشگاه فعالیت می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تحویل 35 عنوان کتاب توسط این پژوهشگاه به وزارت علوم خبر داد و افزود: مطالب این کتاب‌ها در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در علوم انسانی بوده است.

وی با اشاره به وضعیت بودجه سال جاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان داشت: قراردادهای پژوهشی و سفرهای اعضای هیئت علمی برای ارائه مقالات در کنفرانس‌های علمی خارج از کشور به حالت تعلیق درآمده و توسعه ساختمان پژوهشگاه نیز به علت عدم تخصیص بودجه عمرانی متوقف شده است بنابراین امیدواریم با حمایت‌های مادی و معنوی ریاست مجلس در زمینه انجام امور پژوهشی موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.

سعیدی‌روشن در ارتباط با فعالیت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: درصدد تشکیل هیئت امنای مستقلی هستیم تا با برنامه‌ریزی کلان از افت و خیزهای موجود مصون باشیم.

انتهای پیام/78004/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول