اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چارچوب مصوبات

بخشی از دیوار پادگان بجنورد فرو ریخت

خبرگزاری فارس: بخشی از دیوار پادگان ارتش در بجنورد در چارچوب مصوبات انتقال این پادگان از شهر، تخریب شد.

بخشی از دیوار پادگان بجنورد فرو ریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پادگان شهید دلجویان ارتش مستقر در خراسان شمالی که با گسترش این شهر اکنون در هسته مرکزی این شهر جای گرفته است،بر اساس مصوبه سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی باید از بجنورد انتقال یابد.

این پادگان که در سطح ده‌ها هکتار قرار گرفته اخیراً به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح برای اجرای طرح‌های مختلف واگذار شده است و امروز برای بازگشایی‌ها از سوی عوامل شهرداری به منظور تأمین بخشی از پارکینگ مورد نیاز در این قسمت از شهر تخریب شد.

به گفته استاندار خراسان شمالی برای خروج پادگان از این شهر 220 هکتار زمین در خارج از شهر پیش بینی شده است.

محمود احمدی‌بیغش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این اراضی در 15 کیلومتری جنوب بجنورد در مسیر سنخواست قرار دارد، گفت: انتقال پادگان ارتش از بجنورد با امضای موافقت‌نامه‌ای میان استانداری و جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌، قطعی شد.

وی افزود: بر اساس این توافقنامه، زمین معوض در خارج از شهر بجنورد در قبال خروج این پادگان، در اختیار ارتش قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در پاسخ به پرسشی درباره کاربری‌های زمین‌های کنونی ارتش در شهر بجنورد اظهار کرد: فضاها کاربری‌های مختلفی مثل: فرهنگی، آموزش، ورزشی، مسکونی و..  پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با انتقال این پادگان از شهر بسیاری از گره‌های ترافیکی بجنورد رفع و حمل و نقل در این شهر روان‌تر خواهد شد.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: از منظر ما کار انتقال پادگان ارتش بجنورد تمام شده است و عملاً کار بازگشایی معابر و اجرای فضاهای مختلف آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس، در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی کار انتقال پادگان از بجنورد با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس نیروی زمینی ارتش و مسئولان توافق و قطعی شد.

قرار است تا در نخستین گام از مصوبه خروج پادگان از بجنورد، ادامه مسیر خیابان نادر تا میدان گلستان که اکنون برای این مهم، زیرسازی و آماده‌سازی شده بازگشایی شود.

انتهای پیام/63002/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول