اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ضعف ایمان سبب ارتکاب گناه می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد برجسته حوزه علمیه قم ایمان را در به سرانجام رسیدن حرکت موثر دانست و گفت: ایمان به خداوند سبب دور ماندن انسان از ارتکاب به گناه می‌شود.

ضعف ایمان سبب ارتکاب گناه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدجواد طبسی، پیش از ظهر امروز در نخستین نشست از دوره کوتاه‌مدت عاشوراشناسی که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بیان دلایل ماندگاری قیام عاشورایی ابا‌عبد‌الله الحسین(ع) پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های تاثیرگذار در ماندگاری یک حرکت و قیام بیان کرد: رهبر هر قیام و حرکتی، برای ماندگاری و اثرگذار بودن حرکت خود، نیازمند ویژگی‌هایی است تا بتواند در دل‌های مردم نفوذ کند.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماندگاری هر انقلاب و حرکتی در گرو ایمان به خدا است، افزود: دلیل ماندگاری قیام امام حسین(ع) این است که از بالاترین درجه ایمان برخوردار بود.

وی تاکید کرد: اگر رهبر قیام، به خدا ایمان نداشته باشد دستاوردی جز ضرر و زیان برای جامعه نخواهد داشت در حالی که امام حسین(ع) نه تنها در قیام عاشورا، بلکه از کودکی ایمان بسیار قوی به خداوند داشت.

طبسی با بیان اینکه ایمان اباعبد‌الله(ع) بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: تقوا و خداترسی که در وجود امام حسین(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) وجود داشت نشان‌دهنده ایمان قوی به خداوند است.

وی از جمله ویژگی‌های امام حسین(ع) را راضی بودن به رضای الهی ذکر کرد و گفت: تسلیم مطلق خداوند بودن از دیگر ویژگی‌های اخلاقی سیدالشهدا(ع) بود.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه موجب می‌شود که انسان مرتکب گناه و معصیت شود، ضعف ایمان است.

وی ایمان به حقانیت نهضت را ویژگی دیگر امام حسین(ع) برشمرد و بیان کرد:‌ این امام معصوم به نهضتی که شروع کرده بود ایمان داشت.

طبسی به بیان دلایل امام حسین(ع) برای همراه کردن خانواده خود در سفر به کربلا پرداخت و تصریح کرد: ‌اباعبدالله به دلیل ایمان به قیام و نهضتی که داشت با خانواده و عزیزترین‌ افراد خود وارد کربلا شد.

وی با بیان اینکه فدا کردن جان نیازمند ایمان محکم است اضافه کرد: انسان اگر به حرکتی که آغاز کرده، ایمان کامل نداشته باشد، جانش را فدا نمی‌کند.

انتهای پیام/78005/و/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول