اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل:

کشاورزان در بیمه محصولات خود تعجیل کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان استان اردبیل نسبت به بیمه محصولات خود در سال زراعی جاری تعجیل کنند چرا که مهلت مقرر به هیچ‌ وجه تمدید نمی‌شود.

کشاورزان در بیمه محصولات خود تعجیل کنند

ابوالحسن رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: زمان بیمه محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر نظیر مشگین‌شهر، نیر، نمین و سرعین و شهرستان‌های جنوب استان تا 15 آذرماه بوده که به هیچ ‌وجه تمدید نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق گرمسیر مغان این مهلت تا آخر آذرماه تعیین شده است که امیدواریم کشاورزان با در نظر گرفتن شرایط خاص نسبت به بیمه کردن محصولات خود تعجیل کنند و شاهد خسارات احتمالی سرمازدگی و یخ‌زدگی نباشند.

مدیرعامل صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل به عوامل خطر‌پذیری حوزه کشاورزی و تدبیر در این زمینه با هدف پایین آوردن خسارات احتمالی اشاره کرد و یادآور شد: ما باید عوامل کارشناسی شده در کشت محصولات را به دقت رعایت کنیم تا مبادا طوفان به ریشه و همچنین سرمازدگی به رشد و نمو محصول آسیب وارد کند.

رحمانی با بیان اینکه محصولات زراعی و باغی استان از حوادثی همچون خشکسالی،‌ طوفان، تگرگ و همچنین بروز پدیده‌های جوی دیگر رنج می‌برند، به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: اگر کشاورزان با چنین پدیده‌هایی در زمان فعالیت کشت و زرع خود روبرو شدند باید به سرعت کارشناسان کشاورزی و کارگزاری‌های بیمه را در جریان بگذارند تا اقدامات ارزیابی از خسارات وارده صورت گیرد.

این مسئول به کشاورزان و باغداران و زارعان توصیه کرد در زمان وقوع حوادث غیر‌مترقبه ساعات و ایام وقوع حادثه را یادداشت کنند و به سرعت کارشناسان امور بیمه را از امر واقع شده با خبر سازند تا اکیپ‌های کارشناسی و بررسی خسارات در مزارع حاضر شده تا با ارزیابی به موقع در پرداخت خسارات مشکلی به وجود نیاید.

مدیرعامل صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: ما هر ساله بیمه محصولاتمان را در دو یا سه مرحله انجام می‌دهیم که پرداختی‌هایمان نیز بعد از سال زراعی و ارزیابی دقیق صورت می‌گیرد.

رحمانی با بیان اینکه دولت بخش عظیمی از خسارات وارد شده را متقبل شده و در مزارع دیم تنها با دریافت 12 هزار تومان بیمه اراضی صورت می‌گیرد، افزود:‌ البته در اراضی آبی به دلیل آنکه ریسک وارد آمدن خسارت بسیار پایین است این رقم دریافتی از زارعان کمتر از 13 هزار تومان است در حالی که دولت 27 هزار تومان نیز در این زمینه یارانه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی زمان‌ها سوء مدیریت‌ها باعث وارد آمدن خسارات می‌شود، تصریح کرد: اگر این سوء مدیریت‌ها محرز شود 15 درصد از پرداختی بیمه کسر خواهد شد تا زارع ما در سال‌های آینده موارد کشت صحیح و الگویی را رعایت کند.

مدیرعامل صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه دید ما دید حمایتی و پرداخت خسارات به معنای واقعی است، ادامه داد: بیمه هرگز به دنبال فرار از پرداخت خسارت نیست بلکه ما در نهایت سعی و تلاش در خدمت زارعان و کشاورزان هستیم و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا ابعاد مهمی از کار و تلاش را به نمایش بگذاریم.

رحمانی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام اینکه در این زمینه آمادگی برطرف کردن برخی از عیوب احتمالی را نیز داریم، اذعان داشت: انتظار ما این است که کشاورزان ما را در ارائه خدمات مطلوب‌تر یاری کنند.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول