اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی

عشایر کوهبنان سرمایه اولیه خود را از دست داده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت‌:طی‌ سال‌های اخیر بر اثر تداوم خشکسالی تعدادی از عشایر کوهبنان ورشکست و تعدادی هم به صورت اسکان یافته به فعالیت خود ادامه، اما سرمایه اولیه خود را در مدت زمان کوتاهی از دست داده‌اند.

عشایر کوهبنان سرمایه اولیه خود را از دست داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در در آیین افتتاح نمایندگی امور عشایر این شهرستان اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور تعداد زیادی از عشایر کوچنده و اسکان یافته در سطح شهرستان کوهبنان وجود داشتند.

متقی افزود: طی‌ سال‌های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی‌، کاهش و خشک شدن مراتع‌، خشکیدن بسیاری از چشمه‌سارها و منابع آب سطحی‌، گسترش بیماری‌ها‌ و ...‌‌ تعدادی از عشایر ورشکست و تعدادی هم به صورت اسکان‌یافته به فعالیت خود ادامه دادند در حالی که سرمایه اولیه خود را در مدت زمان کوتاهی از دست دادند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته سعی شده‌ با آبرسانی سیار‌، توزیع علوفه‌ و جو یارانه‌ای و رایگان در بین عشایر‌، پرداخت وام‌های بلند مدت و کم‌بهره از نابودی این قشر زحمتکش جلوگیری شود.

متقی بیان کرد: طی سه ماه گذشته 51 میلی‌متر بارندگی در شهرستان کوهبنان داشتیم که امیدواریم با ریزش باران و برف همچنین جاری شدن آب‌های سطحی و چشمه‌سارها عشایر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در زمینه تولید گوشت قرمز و مواد پروتئینی گام‌های موثری بردارند.

وی افزود: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کوهبنان مبلغ 60 میلیون ریال به امور عشایر اختصاص داده شده که امیدواریم از محل اعتبارات خشکسالی و سایر منابع بتوانیم اعتبار بیشتری به این قشر زحمتکش اختصاص دهیم.

متقی خاطرنشان کرد: با همکاری مسئولان استان‌ امروز شاهد افتتاح نمایندگی‌ امور عشایر شهرستان هستیم که امیدواریم این مهم گامی در راستای رفع مشکلات و خدمت‌رسانی بهتر به عشایر باشد. 

وی گفت: به منظور ساماندهی و عرضه محصولات و تولیدات عشایر مقرر شد با همکاری سازمان تعاونی روستایی کوهبنان نسبت به احداث فروشگاه عرضه محصولات در مرکز شهرستان اقدام شود. 

متقی با تقدیر از خدمات مدیرکل امور عشایری استان کرمان در راستای رفع مشکلات عشایر کوهبنان از وی درخواست کرد تا با توجه به مشکلات پیش آمده برای عشایر توجه ویژه‌ای به آنان شود تا از این طریق بتوان گوشه‌ای از مشکلات را رفع کرد.

انتهای پیام/80012/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول