اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد روانشناسی دانشگاه اصفهان:

اغلب کودک آزاری و همسرآزاری‌ها ناشی از اطاله دادرسی است

خبرگزاری فارس: استاد روانشناسی جنایی دانشکده روانشناسی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه اغلب کودک‌آزاری و همسر آزاری‌هایی ناشی از اطاله دادرسی پرونده‌های خانوادگی است، گفت: برای مثال اطاله دادرسی در پرونده‌های طلاق می‌تواند زمینه اذیت و آزار را در بین همسران و یا والدین و فرزندان ایجاد کند.

اغلب کودک آزاری و همسرآزاری‌ها ناشی از اطاله دادرسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد کاظمی پیش از ظهر امروز در همایش روانشناسی جنایی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در آخرین تحقیقات انجام شده در 15 استان کشور قتل همسر در بین خشونت‌های خانوادگی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به انگیزه‌های این نوع رفتار افزود: خیانت جنسی و هذیان‌های مربوط به این نوع خیانت‌ها بیشترین انگیزه قتل همسر در بین خانواده‌های ایرانی بوده است.

استاد روانشناسی جنایی دانشگاه روانشناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: کودک آزاری و بی توجهی روانی به کودکان را از بیشترین نوع خشونت خانوادگی نسبت به کودکان ایرانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: والدین با بی‌توجهی به کودکان اعتماد به نفس را در آنها نابود کرده و زمینه ساز انگیزه جرم در کودکان در زمان بزرگسالی می‌شوند.

کاظمی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه آمار دقیق اذیت و آزارها در کشور مشخص نیست، گفت: بسیاری از موارد آزارهای خانوادگی و به ویژه کودک آزاری‌ها به هیچ ارگان دولتی اعلام نمی‌شود و نمی‌توان آمار دقیقی از آزارها به دست آورد و برنامه اساسی را برای مقابله با این گونه رفتارها دنبال کرد.

* اغلب کودک آزادی و همسرآزاری‌ها ناشی از اطاله دادرسی است

وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه نقش روانشناسان در فرآیند دادرسی پرونده‌های جنایی در ایران بسیار کم رنگ شده است، افزود: قانون‌گذاران باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

استاد روانشناسی جنایی دانشگاه روانشناسی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه اغلب کودک‌آزاری و همسر آزاری‌هایی که در بین خانواده ایرانیان اتفاق می‌افتد ناشی از اطاله دادرسی پرونده‌های خانوادگی است، تاکید کرد: برای مثال اطاله دادرسی در پرونده‌های طلاق می‌تواند زمینه اذیت و آزار را در بین همسران و یا والدین و فرزندان ایجاد کند.

وی همسر آزاری، سالمند آزاری، کودک آزاری و خواهر و برادر آزاری را از زیر مجموعه‌های آسیب‌ها و خشونت‌های خانوادگی عنوان کرد که در بین خانواده‌های ایرانی آزارهای کلامی، جنسی و بی‌توجهی بیشتر دیده می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول