اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر:

24 دانشجوی دکترا در دانشگاه ملایر مشغول تحصیل هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ملایر گفت: در حال حاضر 24 دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه ملایر مشغول به تحصیل هستند.

24 دانشجوی دکترا در دانشگاه ملایر مشغول تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن امانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ملایر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این فرصت و اعتماد به نفس به ملت ایران داده شد که بتوانند در بسیاری از عرصه‌ها، تولید علم کرده و علاوه بر دارا بودن علم، یک روش و سبک جدیدی از علم را نیز ایجاد و از وابستگی به دیگران رهایی یافته و امروز کشور ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ علم در جهان مطرح است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف افزود: ملتی که توانسته است ماهواره به فضا پرتاب کند، درون اتم را بشکافد و به انرژی هسته‌ای مسلط شود، می‌تواند به سایر کشورها علم صادر کند و میزبان دانشجویان خارجی باشد که امروز این افتخار نصیب کشورمان شده است.

رئیس دانشگاه ملایر به پیشرفت‌های این دانشگاه طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دانشگاه ملایر در ابتدای تأسیس فقط دارای شش رشته تحصیلی بوده که امروز این رشته‌ها به 50 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارتقا یافته است.

وی به ایجاد رشته‌های دکترا در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: رشته‌های تحصلی دکترا را در دانشگاه ملایر شامل دکترای ریاضی گرایش کاربردی، ریاضی گرایش جبر، فیزیک گرایش حالت جامد، عمران گرایش سازه و دکترای محیط زیست است و دانشجویان پذیرفته شده مقطع دکترا در این دانشگاه می‌توانند در این پنج رشته ادامه تحصیل دهند.

امانی بیان کرد: در حال حاضر 24 دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه ملایر مشغول به تحصیل هستند و امسال بر اساس ظرفیت اعلام شده، 17 دانشجو در مقطع دکتری پذیرش خواهند شد که پیش‌بینی می‌شود با انتقال برخی دانشجویان و پذیرش آنها از خارج از کشور، تعداد دانشجویان مقطع دکتری به 50 نفر برسد.

وی افزود: هم اکنون به مدت یک هفته دیگر پذیرش دانشجویان مقطع دکترا تمدید شده و در هر رشته بین سه تا پنج نفر پذیرش می شود که علاوه بر پذیرش استعدادهای درخشان، نسبت به تعدادی که موافقت شده، چندین برابر ظرفیت هم اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه ملایر افزایش پذیرش دانشجو در مقطع دکترا را یکی از افتخارات دانشگاه ملایر عنوان کرد و افزود: در سال 85 تنها دو استاد دکتری در این دانشگاه مشغول تدریس بوده‌اند و امروز تعداد اساتید دکتری در این دانشگاه بیش از یکصد نفر است.

وی در ادامه به ارتقای رشته‌های این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: با توجه به تقاضای دانشجویان، امیدواریم از سال آینده بتوانیم تحصیلات تکمیلی را در رشته‌های مکانیک، علوم خاک، کشاورزی و علوم انسانی در دانشگاه ملایر گسترش دهیم.

امانی بیان داشت: این دانشگاه در عمر دولت نهم و دهم، از یک دبیرستان با 700 دانشجو، 13 مربی و هفت رشته تحصیلی به یک دانشگاه بزرگ در سطح کشور و منطقه تبدیل شده و در حال حاضر 6 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و دانشگاه ملایر امروز با دانشگاه‌های بوعلی، اراک، لرستان و سایر دانشگاه‌ها برابری می‌کند.

وی از برگزاری هفت همایش ملی در دانشگاه ملایر در سال تحصلی جاری خبر داد و گفت: این همایش‌ها از بهمن ماه امسال شروع و تا خرداد ماه سال 92 ادامه دارد، این در حالی است که دانشگاه در سال گذشته نیز پنج همایش ملی را در دانشگاه با موفقیت برگزار کرده است.

رئیس دانشگاه ملایر تقدیر از دانشجویان ممتاز علمی و فرهنگی، برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه، تجدید میثاق با سه شهید گمنام مدفون در دانشگاه ملایر و... را از برنامه‌های روز دانشجو در 16 آذر ماه در این دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/89013/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول