اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قانون انتخابات فعلی هندوانه نبریده است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون انتخابات فعلی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری به مانند هندوانه نبریده‌ای است که معلوم نیست چه چیزی از داخل آن در می‌آید.

قانون انتخابات فعلی هندوانه نبریده است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در قانون موجود همه افراد بدون لحاظ شدن مدرک و یا تخصص خاص می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابند در حالی که ما باید فضایی را فراهم کنیم تا همه از هندوانه شیرین نه سربریده برای عهده‌داری یک مسئولیت چهار ساله استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما نیازی به نیروی صفر کیلومتر در عرصه انتخابات نداریم بلکه رئیس جمهور باید از پختگی تصمیم‌گیری و اقدامات پویا و پرتحرک برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: میانگین سنی 40 تا 70 سال را در نظر گرفتیم تا در اوج درایت و پختگی افراد بتوانند در انتخابات شرکت کرده و توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افرادی که سن آنها 70 سال به بالاست نه از قدرت اجرایی برخوردار هستند و نه حوصله سخنرانی، مسافرت و شرکت در جلسات و برنامه‌های مختلف ملی و بین‌المللی را دارد و پائین‌تر از 40 سال نیز از تجربه و پختگی خاص برخوردار نیست.

هدف از تعیین حدود سنی، محدودیت برای افراد خاص نبوده است

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هدف مجلس از تعیین حدود سنی برای شرکت‌کنندگان و کاندیداهای ریاست جمهوری افراد خاصی نبوده است، تصریح کرد: این‌ها گمانه‌زنی‌هایی است که برخی‌ها سعی می‌کنند اصلاح انتخابات را سیاسی جلوه دهند در حالی که مجلس اصلا درصدد چنین تفکراتی نیست.

وی گفت: اصلاح قانون انتخابات نیاز کشور بوده و برای ما عیب است که در انتخابات ریاست جمهوری فضایی فراهم شود تا افراد کم‌سواد و بی‌سواد و یا فاقد مهارت وارد عرصه شوند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور یک کشور باید از سواد و برجستگی‌های خاص برخوردار باشد، ادامه داد: این برای ما وهن است که مقرراتی داشته باشیم که هر فرد دارای سواد خواندن و نوشتن با کمترین توانمندی در انتخابات ثبت‌نام کند و بخواهد به جایگاه ریاست جمهوری ضربه وارد کند.

حقیقت‌پور بیان داشت: در قانون جدید رجل سیاسی و فرهنگی تعریف شده و دیگر شاهد ثبت‌نام 2 هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری نخواهیم بود که تنها چهار نفر آن صلاحیت دریافت کنند و به خاطر رد صلاحیت یک‌هزار و 996 نفر نظام و کشور هزینه سنگین تبلیغاتی را پرداخت کند.

وی دیگر تغییر به وجود آمده در قانون جدید را استقرار هیئت اجرایی مستقل در وزارت کشور اعلام کرد و افزود: این برای ما عیب است که در بخش، شهر، شهرستان و استان هیئت‌های نظارت و اجرایی داشته باشیم اما مرکز تصمیم‌گیری انتخابات وزارت کشور از آن مستثنی باشد.

عضو مجلس نهم اظهار داشت: عده‌ای با برداشت‌های ناصحیح و پیشخوانی‌های غیرواقعی سعی می‌کنند در اصلاح قانون انتخابات خدشه و تاخیر به وجود آورند اما امیدواریم تا انتخابات خرداد ماه این طرح تصویب شده و برای اجرا مدنظر باشد.

حقیقت‌پور گفت: چه اشکالی دارد که فرد برای تائید صلاحیت سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و توانمندی علمی از ده‌ها نفر تائیدیه بگیرد در حالی که به هیچ عنوان فرد تائید صلاحیت شده وامدار آن افراد و مجموعه‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام/2122/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول