اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پنجمین احضار یک سفیر اروپایی اسرائیل

دانمارک هم سفیر اسرائیل را احضار کرد

خبرگزاری فارس: تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای ساخت 3هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی اراضی اشغالی فلسطین با اعتراض کشورهای اروپایی روبرو شده و این بار دانمارک سفیر اسرائیل را احضار کرده است.

دانمارک هم سفیر اسرائیل را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه تایمز لندن، دانمارک هم روز دوشنبه سفیر اسرائیل در این کشور را فراخواند. این اقدام در واکنش به تصمیم کابینه رژیم‌صهیونیستی برای ساخت 3هزار واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیستی اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی انجام گرفته است.

دانمارک پنجمین کشور اروپایی است که امروز سفیر اسرائیل را احضار و نسبت به ادامه شهرک‌سازی‌ها به اسرائیل اعتراض کرده است. انگلیس، فرانسه، سوئد و اسپانیا دیگر کشورهایی هستند که اعتراض خود به این موضوع را به این شکل به اطلاع اسرائیلی‌ها رسانده‌اند.

تنها یک روز از رأی مثبت مجمع عمومی سازمان ملل به ارتقا وضعیت فلسطین از «نهاد ناظر» به «کشور ناظر» که عملا کشور بودن فلسطین را به رسمیت شناخت، اسرائیلی‌ها که از این رأی خشمگین شده بودند، اعلام کردند که شهرک‌های جدیدی را در کرانه باختری می‌سازند.

به نوشته رویترز، این بار اسرائیلی‌ها اعلام کرده‌اند که شهرک‌های خود را در منطقه‌ای می‌سازند که تا پیش‌ از این دست‌نخورده باقی مانده و قرار نبوده در آن ساخت و ساز شود. ساخت و ساز در این منطقه که به E1 موسوم است، موجب می‌شود تا سرزمین فلسطینی‌ها باز هم به دو نیم شود و عملا مسیر دسترسی کرانه باختری به بیت‌المقدس قطع شود، و این یعنی نقض آشکار مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل و تجاوز به اراضی رسمی فلسطینی‌ها.

علاوه بر کشورهای اروپایی، «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل نیز به این تصمیم اسرائیلی‌ها واکنش نشان داده. بان‌کی‌مون این اقدام را «ضربه‌ای مهلک» به راه‌حل دو دولتی برای مسئله اسرائیل و فلسطین دانسته است.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول