اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران مطرح کرد

احداث مجتمع فرهنگی مهم‌ترین دغدغه در چالوس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در حال حاضر نیز مهم‌ترین دغدغه در چالوس احداث مجتمع فرهنگی هنری است که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

احداث مجتمع فرهنگی مهم‌ترین دغدغه در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس مراسم تودیع و معارفه روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان چالوس در قالب جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شد.

این جلسه که با حاشیه‌هایی نیز همراه بود، بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری چالوس برگزار شد.

روز قبل با دعوت از خبرنگاران برای حضور در مراسم، این قشر بنا به وظیفه ذاتی خود و به ویژه اینکه رئیس ارشاد ارتباط مستقیم با کار خبرنگاری دارد خود را برای حضور در جلسه آماده می‌کردند که در کمال ناباوری ساعت از 11 شب گذشته بود که پیامی مبنی بر این مسئله که با توجه به ادغام جلسه تودیع و معارفه رئیس ارشاد چالوس با شورای فرهنگ عمومی شهرستان و محدودیت تعداد خبرنگاران در این جلسه با عرض پوزش حضور خبرنگاران در این جلسه میسر نیست، ارسال شد.

این پیام بعد از ارسال، جنب و جوشی در بین خبرنگاران موجب کرد که در نهایت صبح امروز تماس‌های مکرری بین یکدیگر رد و بدل کردند و از فرماندار و نماینده مجلس گرفته تا مدیرکل را با ارسال پیام خواستند تا جوابگوی این مسئله باشند.

در نهایت و با وجود اینکه خبرنگاران به جلسه دعوت نشدند اما رأس ساعت در فرمانداری چالوس حضور پیدا کردند.

بیش از 12 خبرنگار رسانه‌های گروهی منتظر حضور مدیرکل و دیگر همراهان وی بودند که با حضور مدیرکل در فرمانداری و دیدن خبرنگاران بدون اینکه صحبتی از سوی خبرنگاران شود، آقای مدیرکل گفتند که چند دقیقه‌ای از جلسه مربوط به شورای فرهنگ عمومی است، تأمل بفرمائید، مراسم تودیع و معارفه که آغاز شد در خدمتتان هستیم.

البته اینکه شورای فرهنگ عمومی خبرنگار ویژه به خود دارد و اینکه این خبرنگار عضو شوراست بر کسی پوشیده نیست، اما فکر نمی‌کنیم حتی اگر جلسه تودیع و معارفه‌ای در کار نباشد از حضور خبرنگار بتوان در این شورا جلوگیری کرد همانطوری که بارها در فرمانداری‌های مختلف و جلسات گوناگون عنوان شد که خبرنگاران تنها اجازه حضور در جلسه شورای تامین شهرستان‌ها را ندارند که آن هم دلیل کاملا واضح دارد.

در هر صورت خبرنگاران این مسئله را نیز با حوصله تحمل کردند چون به درستی بر حضور در جلسه تودیع و معارفه اصرار داشتند که آن هم با همراهی یکدیگر عملی شد.

عزم جدی مسئولان در دستیابی به اهداف ارشاد

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر یافتن باورهای دینی و اعتقاداتی که در انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند گفت: جوانان و نسل نو به این باورها نیاز دارند و ترویج این باورها در جامعه تنها بر عهده ارشاد و یا تبلیغات اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه عزم جدی مسئولان استانی و شهرستانی در راستای دستیابی به اهداف ارشاد اسلامی ضروری است، افزود: در نظام اسلامی مهم خدمت است و هر کس امانت‌دار پستی است که در آن خدمت می‌کند.

وی با تقدیر از زحمات و خدمات ارزنده محمد شریفی در طول تصدی ریاست اداره ارشاد اسلامی چالوس گفت: تغییرات به‌وجود آمده بر اساس و مبنای سیاست‌های اداره کل و مسئولان بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: چالوس به‌عنوان قدمگاه شهدای گرانقدر دفاع مقدس از جایگاه والایی برخوردار است و این می‌طلبد تا حرکت‌های اساسی در حیطه فرهنگ این شهرستان صورت گیرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز مهم‌ترین دغدغه در چالوس احداث مجتمع فرهنگی هنری است که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

رئیس سابق اداره ارشاد اسلامی چالوس نیز در این مراسم با تبریک به حجت‌الاسلام اصغر کلارستاقی‌نژاد گفت: دغدغه همه ما پیروزی حق بر باطل و شکست استبداد است.

محمد شریفی افزود: لازم می‌دانم از همه آن‌ها که بیش از دو سال در همه حال یار و یاورم بودند و همچنین همکاری و اطلاع رسانی اصحاب رسانه تقدیر ویژه داشته باشم.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم اقدامات مؤثری که در چالوس صورت گرفته را در رامسر نیز اجرایی کنیم.

رئیس جدید اداره ارشاد اسلامی چالوس نیز در این مراسم با تاکید بر تعامل بین مسئولان و اصحاب رسانه گفت: اداره ارشاد اسلامی سه نام مقدس فرهنگ، ارشاد و اسلام را با خود یدک می‌کشد و این می‌طلبد تا با دقت و صداقت در مسیری که قرار داریم، گام برداریم.

حجت‌الاسلام اصغر کلارستاقی‌نژاد افزود: در بسیاری از زمینه‌های اجتماعی، فرهنگ نقشی اساسی ایفا می‌کند و اگر این نقش برجسته نباشد، یک جای کار می‌لنگد که امروز فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته در بخش‌های مختلف نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کند.

در این جلسه اصغر کلارستاقی‌نژاد به عنوان رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس معرفی شد و از زحمات محمد شریفی قدردانی شد.

شریفی از امروز به عنوان رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر آغاز به‌کار کرد.

انتهای پیام/86014/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول