اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه بهانه تراشی های غرب برای مداخله در سوریه

کلینتون باز هم ادعای آمریکا درباره سلاح‌‌های شیمیایی سوریه را تکرار کرد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا که در سفر اروپایی به سر می‌برد، بار دیگر مدعی شد که استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شورشیان یک خط قرمز برای واشنگتن محسوب می‌شود و با اقدام آمریکا روبرو خواهد شد.

کلینتون باز هم ادعای آمریکا درباره سلاح‌‌های شیمیایی سوریه را تکرار کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه بار دیگر مدعی شد که اقدام سوریه در زمینه استفاده از تسلیحات شیمیایی یک «خط قرمز» برای دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا محسوب می شود و اقدام آمریکا را در پی خواهد داشت.

بر اساس این خبر، کلینتون که سفر 6 روزه خود را به اروپا آغاز کرده است و امروز در پراگ به سر می برد، هیچ اشاره ای به گزارش های خبری جدید درباره فعالیت های تازه در انبار تسلیحات شیمیایی سوریه نداشت اما با این حال تاکید کرد که واشنگتن هر تهدیدی را که پدیدار شود، مورد بررسی قرار خواهد داد.

در ادامه این خبر آمده است که رئیس جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده است که به کارگیری و یا استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه یک خط قرمز برای واشنگتن محسوب می شود که اگر مقامات سوری آن را رد کنند، مداخله نظامی آمریکا در جنگ داخلی سوریه عملی خواهد شد.

آسوشیتدپرس نوشته است که گفته می شود که سوریه چند صد موشک سطح به سطح بالستیک دارد که دارای قابلیت حمل کلاهک های شیمیای هستند. انبار تسلیحات شیمیایی سوریه یک تهدید خاص برای متحدان آمریکا از جمله ترکیه و رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که مقامات ترکیه در تازه ترین اظهارات خود اینطور مدعی شده اند که دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در صورت شکست در حملات هوایی خود به شورشیان، از موشک های بالستیک استفاده خواهد کرد.

گاردین به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اینطور مدعی شده است که: درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های پاتریوت به دنبال کسب اطلاعات محرمانه‌ای است که نشان می‌دهد دولت سوریه به دنبال بررسی استفاده از موشک و در صورت امکان کلاهک‌های شیمیایی است.

ادعای مقامات غربی درباره احتمال به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه علیه تروریست ها و شورشیان در حالی منتشر می شود که بسیاری از منابع خبری سوری با استناد به اظهارات وزارت خارجه این کشور مبنی بر اینکه دمشق هیچگاه از تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی اش استفاده نخواهد کرد مگر در صورت مداخله نظامی خارجی در این کشور، اینطور تحلیل کرده اند که انتشار چنین گزارش هایی مقدمه چینی غرب برای مداخله نظامی در سوریه است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول