اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راسموسن: استقرار موشک‌های «پاتریوت» در ترکیه ارتباطی به روسیه ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر کل ناتو گفت که استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک ترکیه تصمیمی است که به درخواست آنکارا و برای تامین امنیت این کشور اتخاذ شده و روسیه اصلا چنین حقی ندارد تا در این مورد دخالت کند.

راسموسن: استقرار موشک‌های «پاتریوت» در ترکیه ارتباطی به روسیه ندارد

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه حق ندارد تا در مسئله استقرار سامانه‌های موشکی زمین به هوایی «پاتریوت» در مرز ترکیه و سوریه دخالت کند.

دبیر کل ناتو تاکید کرد: ترکیه رسما از ما درخواست نموده تا موشک‌های «پاتریوت» را به منظور تامین امنیت این کشور و صرفا در جهت اهداف تدافعی در مرز سوریه مستقر کنیم و روسیه حق دخالت در این مسئله را ندارد. این تصمیمی است که ناتو باید اتخاذ کند و به کشورهای ثالث مربوط نمی‌شود.

به گفته راسموسن، بخشی از هزینه استقرار این موشک‌ها از بودجه ناتو و بخشی هم از سوی دولت ترکیه تامین می‌شود و این موشک‌ها تحت فرماندهی ساختارهای پیمان آتلانتیک شمالی قرار خواهد داشت.

روز گذشته هیئت کارشناسان ناتو بررسی مکان‌های احتمالی برای برای استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک ترکیه را آغاز کردند. این موشک‌ها احتمالا در پایگاه نظامی در جنوب شرقی این کشور مستقر خواهند شد.

دبیر کل ناتو همچنین با اشاره به اینکه موشک‌های مستقر شده هر نوع تهدید بالقوه علیه ترکیه را به هراس خواهد انداخت، هشدار داد: ناتو امکانات کافی برای دفاع از ترکیه را در اختیار دارد و در صورت ضرورت در استفاده از آنها درنگ نخواهد کرد.

مقامات مسکو بارها نگرانی خود را از طرحهای مربوط به استقرار موشک‌های «پاتریوت» ناتو در مرز ترکیه و سوریه اعلام کرده و تاکید نمودند که این اقدام خطر افزایش بی ثباتی در منطقه را افزایش خواهد داد.

"آندری دنیسوف" معاون اول وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مراسم آغاز به کار نشست کنفرانس امنیت و دفاع اروپا، موسوم به کنفرانس امنیتی برلین گفت: استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز ترکیه و سوریه بیشتر بر مشکلات منطقه خواهد افزود، تا اینکه آنها را حل و فصل کند.  

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول