اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آذرشهر 45 درصد نهال آذربایجان‌شرقی را تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به 45 درصد نهال استان در این شهرستان تولید می‌شود و روند توسعه آن ادامه دارد.

آذرشهر 45 درصد نهال آذربایجان‌شرقی را تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، سعدالله اسکندری ظهر امروز در کارگاه آموزشی تولید نهال رویشی در شهرستان آذرشهر با اشاره به نقش آذربایجان‌شرقی در امر تولید نهال و محصولات باغی در سطح کشور، تشکیل آزمایشگاه کشت بافت برای تولید نهال در استان را لازم برشمرد.

وی افزود: تولید کنندگان نهال باید نکات فنی را در موقع بیرون آوردن نهال از خزانه و پوشش مناسب آنها موقع حمل و انتقال نهال از نهالستان تا محل باغ که عامل اصلی کاهش تلفات و درصد گیرایی نهال‌ها بعد از کاشت در زمین است، رعایت کنند.

اسکندری افزود: برای ارتباط تنگاتنگ تولیدکنندگان نهال استان با همدیگر و آشنایی بیشتر آنها با نحوه فعالیت هم، تشکیل این کارگاه‌ها در دیگر شهرستان‌ها طی ماه‌های آینده صورت می‌گیرد.

فیروز طلوع‌حیات مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر نیز در این کارگاه به اهمیت تولید نهال و جایگاه این شهرستان در امر تولید نهال اشاره کرد و افزود: نزدیک به 45 درصد نهال استان در این شهرستان تولید می‌شود و روند توسعه آن ادامه دارد.

در ادامه این کارگاه محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در خصوص نقش و اهمیت پایه‌ها، پایه‌های مناسب و سازگار انواع درختان میوه، سازگاری مناسب بین پایه و پیوندک و مزایای و معایب تولید نهال به روش رویشی و بذری، میزان نیاز کودی نهال‌ها و نحوه تغذیه و تامین نیاز کودی آنها، آفات، بیماری‌ها و رعایت نکات بهداشتی در مراحل تولید نهال برای پیشگیری از انتقال بیماری‌ها بحث کرده و اعضای کمیته فنی نهال نیز در خصوص رعایت انتخاب محل احداث و سایر مراحل اخذ مجوز و گواهی سلامت نهالستان‌ها توصیه‌های لازم را ارائه کردند.

انتهای پیام/60004/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول