اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دانشگاه قم

بزرگداشت آیت‌الله قاضی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدی قاضی خرم‌آبادی با تاکید بر تبدیل این مراسم به جشنواره‌هایی برای شناخت زوایای مختلف زندگی این عالم ربانی برگزار شد.

بزرگداشت آیت‌الله قاضی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در این مراسم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم‌ برگزار شد، ابراز داشت: این یک وظیفه است که انسان یاد نام‌آوران و بزرگان در عرصه‌های مختلف را گرامی داشته و در مجالس مختلف از اندیشه، ‌رفتار ‌و عمل آنها سخن به میان آورد.

امام جمعه قم‌ ادامه داد: این رفتار یکی از دستورات و سفارش‌هایی است که خداوند کریم نیز در قرآن به آن پرداخته و پیامبر خود را به یاد پیامبران گذشته امر می‌کند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ‌افزود: اینکه خداوند در قرآن چنین سفارشی به پیامبر خود می‌کند اهمیت زنده نگه داشتن یاد بزرگان را مشخص می‌سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی معاون فرهنگی دانشگاه قم نیز در این مراسم‌ برگزاری این مراسم را در راستای ترویج امر به معروف و احیای این فریضه الهی در دانشگاه دانست.

مرحوم آیت‌الله مهدی قاضی در سال 1306 هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در خرم‌آباد متولد شد. پدرش مرحوم آقا رضا قاضی از معتمدین و افراد بسیار خیر شهر خرم‌آباد بود. وی از نخستین گروه طلاب خرم‌آباد بود که برای فراگیری علوم دینی به حوزه علمیه قم رفت و از محضر امام خمینی و مرحوم آیت‌الله کمالوند و دیگر مراجع و علمای فرزانه قم بهره گرفت.

آیت‌الله قاضی مؤسس مدرسه عالی قضایی قم بود و پس از تاسیس دانشگاه قم تا زمان رحلت، ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت.

وی در لرستان منشأ خدمات ارزنده‌ای بود که از جمله آنها می‌توان به ایجاد نخستین کارخانه برق در خرم‌آباد، ایجاد کارخانه گچ، ایجاد کارخانه جوجه‌کشی ماشینی، احداث محله بزرگ قاضی‌آباد و ایجاد آن با اصول و ضوابط نوین شهرسازی و فراهم کردن خانه و سرپناه برای اقشار متوسط جامعه با شرایط سهل و آسان اشاره کرد.

وی در سال 1359 با همکاری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با تأکید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهید قدوسی مدرسه عالی قضایی و تربیتی طلاب قم را تاسیس کرد.

این عالم برجسته اول آذر ماه سال 1388 هجری شمسی به علت کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول