اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

دیدار ستاد کنگره بزرگداشت علامه کلباسی با مراجع تقلید

خبرگزاری فارس: اعضای ستاد کنگره بزرگداشت علامه کلباسی فردا طی سفری به قم با برخی علما و مراجع تقلید دیدار می‌کنند.

دیدار ستاد کنگره بزرگداشت علامه کلباسی با مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اعضای کنگره بزرگداشت علامه کلباسی نهم آذر به قم سفر کرده و طی سفر خود ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س) با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و برخی مراجع دیگر دیدار می‌کنند.

حاج محمدابراهیم کلباسی مشهور به حاجی کلباسی از جمله عالمان ممتاز تاریخ تشیع بوده که در دوران فتحعلی شاه قاجار در اصفهان زندگی می‌کرده است.

پس از حمله افاغنه که حوزه علمیه اصفهان به علت کشته ‌شدن علما یا مهاجرت آنها از اصفهان دچار رکود شده بود، علامه حاجی کلباسی اقدام به احیای جریان علمی و روند و رونق تدریس در حوزه علمیه اصفهان کرد.

وی همچنین علم اصول فقه را که از جمله مهم‌ترین قلمروهای علوم اسلامی است، احیا کرد و پس از استاد خود «ولید بهبهانی» ادامه‌دهنده راه وی در احیای این علم بود.

اکنون مقبره این عالم بزرگوار در جوار مسجد حکیم اصفهان واقع شده است.

کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی از جمله اقداماتی بوده که در راستای بزرگداشت این عالم بزرگوار در دستور کار قرار گرفته و مجموعه‌ای از نهادهای فرهنگی، علمی، اجرایی کشور با همکاری یکدیگر به برگزاری کنگره بزرگداشت این شخصیت نامی اقدام کرده‌اند.

آرای علمی حاجی کلباسی، مشی علمی حاجی در برابر مکتب اخباری، انتقال تفکر اصولی وحید بهبهانی به ایران، مختصات مکتب اصولی حاجی بر پایه اشارات الاصول، مختصات فقه استدلالی حاجی، مقایسه آرای فقهی حاجی با معاصران، ویژگی‌های آرای حاجی در خصوص اجتهاد و تقلید، بررسی رسائل مفـرده فقهـی و اصولی حاجی، حاجـی و معنــا و جایگاه استخـاره، وجوب تعیینی بـرای کسب علم، حاجی کلباسی و معاصران، حاجی و میرازی قمی و حاجی و شیخ احمد احسایی از جمله محورهای کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی است.

همایش بزرگداشت علامه حاجی کلباسی در بهمن سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول