اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه:

برپایی نمایشگاه کتاب نیاز اساسی فرهنگ است

خبرگزاری فارس: عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه گفت: برپایی نمایشگاه کتاب نیاز اساسی فرهنگ است.

برپایی نمایشگاه کتاب نیاز اساسی فرهنگ است

علی اسماعیلی در حاشیه برگزاری دویست و بیستمین نمایشگاه کتاب استانی و هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب که در محل برگزاری نمایشگاه‌های استان کرمانشاه در پارک شاهد در حال برگزاری است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کار بسیار ارزشمند است و ناشران باید تلاش کنند کتب خوب را برای ارائه به مردم در نمایشگاه عرضه کنند.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل انجمن خیرین در استان کرمانشاه‌، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در کشور و به خصوص در استان کرمانشاه و پایین بودن سرانه مطالعه رشد کتاب و کتاب‌خوانی، تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ضرورتی انکارناشدنی است.

وی افزود: برای افزایش سرانه مطالعه و روی‌آوردن مردم به کتاب، بودجه زیادی را نیاز است لذا باید خیرین همان‌گونه که در امر مدرسه‌سازی فعالیت خوبی دارند به این مقوله نیز بپردازند.

عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در کشور، خاطرنشان کرد: انجمن خیرین استان کرمانشاه از 24 فروردین سال 91 در کرمانشاه به ثبت رسید‌.

اسماعیلی گفت: کتابخانه‌های عمومی از ارکان مهم توسعه فرهنگ هر جامعه است، بنابراین تعاونی و مشارکت همگانی در پیشبرد اهداف اجتماعی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز به منظور جذب، ساماندهی منابع و امکانات و جلب مشارکت‌های مردمی در امر مقدس کتابخانه‌سازی تشکیل شده است‌.

این عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تصریح کرد: جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیرین در راستای ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، کمک به نوسازی، بازسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی، کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اداره کتابخانه‌های عمومی‌، مساعدت و همکاری و مشارکت فکری و فرهنگی در راستای بهره‌گیری بهینه و... برخی از فعالیت‌هایی است که انجمن خیرین کتابخانه‌ساز به آن می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در هرسین، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب تشکیل شده است، اظهار کرد: مرکز اصلی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در کرمانشاه است و در تلاشیم در دیگر شهرستان‌های استان، خیرین کتابخانه‌ساز فعالیت خود را شروع کنند.

عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان کرمانشاه‌، اصل اهداف انجمن را رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز " سند نهضت مطالعه مفید" دانست و گفت: باید ایران در افق 1404 از لحاظ سطح علمی، تعداد کتابخانه، زیربنا، تعداد کتاب و تعداد عضویت یکی از 15 کشور اول جهان شود که رسیدن به این افق نیاز به تلاش گسترده و بیشتری دارد و همه باید در این اقدام خیر مشارکت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بودجه دولتی در امر کتاب و کتاب‌خوانی کافی نیست و خیرین باید کمک کنند و بدانند ساخت کتابخانه کمتر از ساخت مدرسه نیست‌.

 انتهای پیام/2700/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول