اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح 2 طرح در فولاد مبارکه صورت می‌گیرد

تولید 20 هزار نرمال مترمکعب اکسیژن بر ساعت

خبرگزاری فارس: مدیر امور مهندسی و توسعه انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: با افتتاح 2 طرح واحدهای پلنت اکسیژن ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا در فولاد مبارکه 20 هزار نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت ایجاد می‌شود.

تولید 20 هزار نرمال مترمکعب اکسیژن بر ساعت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید محمودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشخصات پروژه واحدهای پلنت اکسیژن ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا که قرار است فردا(سه شنبه) با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: تاریخ عقد قرارداد با شرکت HY  بهمن ماه 86 بوده و واگذاری زمین این پروژه دی ماه سال 87 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای مختلف ناحیه نورد پیوسته سبا، نیاز به گازهای اکسیژن، نیتروژن و آرگن دارند و این محصولات تاکنون از طریق واحد اکسیژن ذوب آهن اصفهان تأمین می‌شده است، تصریح کرد: با توجه به توسعه ظرفیت ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با هدف افزایش ظرفیت تولید ورق گرم نوردیده از 700 هزار تن به حداقل یک‌میلیون و 600 هزار تن و در نهایت به سه میلیون تن در سال پس از بررسی‌های به عمل آمده در راستای رفع نیاز فولاد سبا از محصولات اکسیژن، نیتروژن و آرگون استفاده شد.

مدیر امور مهندسی و توسعه انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه افزود: دو واحد اکسیژن در مجموع به ظرفیت 20 هزار نرمال متر‌مکعب اکسیژن،‌ 16 هزار نرمال متر‌مکعب نیتروژن و یک‌هزار و 200 متر‌مکعب آرگون تولید می‌کنند و همچنین اکسیژن، نیتروژن و آرگون مایع نیز تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: با افزودن دو عدد کمپرسور هوای فشرده در آینده نزدیک، در مجموع مقدار 34 هزار  نرمال متر‌مکعب بر ساعت هوای فشرده تأمین می‌شود.

محمودی در مورد میزان این قرارداد گفت: مبلغ قرارداد بالغ بر 63.5 میلیارد تومان است که با توجه به نرخ ارز و اضافه شدن کارهای جانبی به 67.2 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در حالت طبیعی برای راه‌اندازی واحد اکسیژن نیاز به بخش‌های جانبی نظیر تأمین برق، ‌آب، ‌گاز و ایستگاه تقلیل فشار اکسیژن است، اظهار کرد: برای این موارد افزون بر 15 میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از آن در قالب قرارداد اصلی هزینه شده است.

مدیر امور مهندسی و توسعه انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه در مورد تجهیزات ساخته شده این پروژه بیان کرد: در مجموع به مقدار 4 هزار و 125 تن تجهیزات ساخته شده که عمده آن توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و  در ساخت تجهیزات این واحد بیش از 100 شرکت داخلی همکاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح 50 هزار شیت نقشه، 29 هزار متر‌مکعب عملیات خاک‌برداری، 930 تن آرماتوربندی، بیش از 17 هزار و صد متر‌مکعب بتن ریزی، افزون بر 339 تن ساخت و نصب استراکچرهای فلزی و همچنین 4 هزار و 124 تن تجهیزات تهیه و اجرا شد.

محمودی افزود: نیروی صرف شده برای احداث این پروژه بالغ بر 945 هزار نفر ساعت و زمان اجرای پروژه 45 ماه بوده است.

وی در مورد میزان اشتغالزایی طرح گفت: با راه‌اندازی این واحد برای تعداد 250 نفر اشتغال ایجاد شده که از این تعداد 80 نفر به صورت مستقیم و 170 نفر به صورت غیرمستقیم هستند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول