اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار استانداری کردستان اعلام کرد

بیکاری عامل اساسی مهاجرت‌ از کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری استان کردستان مهاجرت را عامل اصلی کاهش جمعیت استان ذکر کرد و گفت: 4.56 درصد جمعیت ما به خارج و یا در داخل استان در حال مهاجرت هستند.

بیکاری عامل اساسی مهاجرت‌ از کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مسعود سالمی‌بوکانی در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در سنندج اظهار کرد: بیشترین مهاجرت‌هایی که در استان کردستان انجام می‌گیرد برای اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه باید برای افزایش جمعیت استان تلاش شود، افزود: یکی از راه‌های افزایش جمعیت استان تعدیل مهاجرت و افزایش اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات دیگری همچون مشکل اقتصادی، تحصیل و سایر مسائل برای مهاجرت افراد داخل استان به خارج از استان وجود دارد اما اشتغال بیشترین دلیل افراد مهاجر در این استان است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کردستان تعداد خانوارهای استان کردستان در سال 90 را 402 هزار و 354 خانوار دانست و گفت: جمعیت استان نیز یک‌ میلیون و 493 هزار و 645 نفر است که از این تعداد 751 هزار و 156 نفر مرد و مابقی زن هستند.

سالمی همچنین میزان جمعیت استان کردستان در سال 85 را یک‌ میلیون و 440 هزار و 377 نفر دانست و گفت: 337 هزار و 732 خانوار نیز رقم تعداد خانوارهای استان در سال 85 است.

وی به تغییرات جمعیتی و بعد خانواری استان در سال 90 نسبت به سال 85 پرداخت و گفت: جمعیت استان 3.7 درصد، تعداد خانوارها 19.1 درصد رشد و نسبت جنسی استان نیز 1.5 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین نرخ رشد جمعیت استان در سال 85 ـ 90  را 0.73 درصد و سال 75 ـ 85 را .068 درصد بیان کرد و گفت: در سال 90 جمعیت شهرستان سنندج 450 هزار و 147 نفر و در سال 85 این رقم 417 هزار و 330 نفر بوده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کردستان اضافه کرد: استان در سال گذشته 135 هزار مهاجر داشته که از این تعداد 46 هزار نفر به خارج از استان و مابقی در داخل استان مهاجرت کرده‌اند و این امر در کاهش جمعیت استان تاثیر داشته است.

انتهای پیام/79007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول