اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در شورای شهر مشهد تصویب شد

بسته سرمایه‌گذاری 10 هزار متر واحد مسکونی برای حاشیه شهر مشهد‌

خبرگزاری فارس: در جلسه امروز شورای شهر مشهد شهرداری موظف به تعریف بسته سرمایه‌گذاری 10 هزار متر واحد مسکونی برای حاشیه شهر شد.

بسته سرمایه‌گذاری 10 هزار متر واحد مسکونی برای حاشیه شهر مشهد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ظهر امروز در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نظریه کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی بررسی و به رأی گذاشته شد.

در این نظریه شهرداری موظف است به تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری برای احداث 10 هزار متر واحد مسکونی در اراضی حاشیه شهر که در نقشه مطالعات طرح جامع شهر آمده اقدام کند.

شهرداری باید این نقشه را جهت سرمایه‌گذاری به خیران مسکن‌ساز و سایر افراد حقیقی و حقوقی ارائه دهد و حقوق خود را از بابت صدور پروانه و یا تغییر کاربری و افزایش تراکم به عنوان حق‌السهم خود در هر یک از بسته‌های سرمایه‌گذاری مشارکت می‌دهد. سهم شهرداری در صورتی‌که زمین و پروانه در مشارکت قرار دهد در مناطق درآمدی یک به میزان 28 درصد، در مناطق دو 25 درصد، مناطق سه 22 درصد، مناطق چهار 20 درصد و مناطق پنج 18 درصد است.

در ارتباط با این نظریه غلامرضا بصیری‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اظهار کرد: به طور کلی در مشهد 50 هزار واحد مسکونی کم است و نیاز واقعی مردم 501 هزار واحد مسکونی است که 10 هزار واحد آن افراد محروم هستند که باید ساخت تعداد واحدهای محروم با یک حرکت انقلابی به تصویب برسد.

در ادامه غلامرضا زعیمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید توجه داشت بافت اجتماعی شهر حفظ شود و سبب ورود افراد شهرستانی به این منطقه نشود.

در پایان این نظریه به رأی گذاشته شد که با حداکثر آراء به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

انتهای پیام/ت/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول