اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

حمایت‌های درآمدی از افراد نیازمند مانند قرص مسکن عمل می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی گفت: انجام دادن حمایت‌های درآمدی از افراد مانند قرص مسکن عمل می‌کند و برای بالا بردن سطح توانایی آنان فایده چندانی ندارد.

حمایت‌های درآمدی از افراد نیازمند مانند قرص مسکن عمل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح خانواده پایدار در کمیته امداد خراسان‌ رضوی که در سالن کنفرانس  ساختمان مدیریت شهرستان مشهد کمیته امداد خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید برای حل مشکل فقر، قابلیت‌های افراد را به مرحله ظهور در‌آورد. 

وی با بیان اینکه واقعیت فقر در خانواده‌های پاشیده شده به دلیل طلاق یک پدیده ناپسند است که اثرات مخرب زیادی را در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: این افراد غالبا توانایی‌های زیادی دارند که به دلیل طلاق فرصت بروز قابلیت‌هایشان را نیافته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با اشاره به سیاست‌های برنامه جامع خانواده پایدار خاطر نشان کرد: در این برنامه برای کمیته امداد بحث توانمندسازی و حمایت کوتاه مدت از این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.        

حاجی‌نقی تاکید کرد: برای برآورده کردن این خواسته مددکاران کمیته امداد باید از یک نگاه ترحمی فراتر رفته و به سمت تغییر دادن تفکر این افراد حرکت کنند تا این افراد بتوانند راه واقعی خود را پیدا کنند.

وی در ارتباط با نتایج اجرایی شدن طرح خانواده پایدار در استان خراسان‌رضوی گفت: در این برنامه تلاش شده ‌تا با ترسیم حلقه ارتباطی میان 8 دستگاه اجرایی، بتوان کارکردهای مفیدی در زمینه کاهش طلاق و اثرات زیان‌بار آن در جامعه به مرحله ظهور ‌رسا‌ند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی افزود: اگر این همگرایی به همان مدل طراحی شده که مدل مترقی است ایفای نقش شود اثرات آن بسیار مفید است.

حاجی‌نقی با تاکید بر اینکه اصول تربیتی و هویتی هر فرد در خانواده شکل می‌گیرد اذعان داشت: برای ممانعت از هم‌گسیختگی این نهاد مقدس هر چه قدر تلاش انجام شود باز هم جا برای تلاش‌های بیشتر وجود دارد.

وی با اظهار ناراحتی از تلاش‌هایی که دنیا برای از بین بردن این نهاد انجام می‌دهد اضافه کرد: ماهواره‌ها و دیگر رسانه‌های دنیای تزویر به گونه‌ای وانمود می‌کنند که ارزش این نهاد را پایین می‌آورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی ادامه داد: در این میان طلاق که یک پدیده نا‌خودآگاه است در واقع تنها یک معضل اجتماعی نیست و حاصل یک شبیخون فرهنگی است که اگر امروز برای رفع آن تلاش نشود در آینده تبعات آن مشکل آفرین می‌شود.

حاجی‌نقی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه کاهش میزان طلاق و آسیب‌های آن تصریح کرد: رسالتی که در این برنامه‌ها باید به آن توجه شود نوسازی و ساختارسازی است.

وی افزود: اگر بخواهیم بسیج عمومی در این زمینه فعال شود راهیابی به آن کافی نخواهد بود و تنها زمانی می‌توان کاری انجام داد که با نگاه ساختاری با آن برخورد کنیم.

انتهای پیام/ت/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول