اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بلندیان قزوین:

81 درصد قزوینی‌ها مبتلا به فشار خون، چربی و قند بالا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت بلندیان شهرستان قزوین با بیان اینکه 81 درصد قزوینی‌ها مبتلا به فشار خون، چربی و قند بالا هستند، گفت: مردم قزوین از تحرک کم و تغذیه نامناسب برخوردارند.

81 درصد قزوینی‌ها مبتلا به فشار خون، چربی و قند بالا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مدبر در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی قزوین و شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردمی شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش دیابت از تعداد مشخصی از شهروندان قزوینی بررسی‌های دقیق غربالگری صورت گرفته، اظهار کرد: طبق این بررسی‌ها 81 درصد از آنان مبتلا به بیماری‌های فشار خون، چربی و قند بالا هستند که این بیانگر وضعیت نامطلوب سلامت مردم این شهر است.

مدبر بیان کرد: با حضور مجموعه مدیریت شهری در جلسه‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی می‌توان تصمیم‌های مناسب‌تری را برای افزایش سلامت اجتماعی، روانی، معنوی و جسمی شهروندان قزوینی اتخاذ کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون 3 هزار دانشجوی از مقطع کارشناسی تا فوق تخصص در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تحصیل می‌کنند که امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی برای آنان فراهم شده است.

سید مجتبی صادقی اضافه کرد: برخی از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین فرسوده هستند و از شرایط مناسبی برخوردار نیستند که باید اقدامات لازم برای بهبود کیفیت این خوابگاه‌ صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تأمین هزینه‌های اجاره مسکن در قزوین برای دانشجویان دشوار است، عنوان کرد: بر این اساس برای تعداد بیشتری از دانشجویان امکانات خوابگاهی را فراهم کرده‌ایم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین متذکر شد: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین 300 نفر است که به دلیل هزینه‌های بالای اجاره‌بها و عدم خوابگاه کافی در سال 90 و 91 بیش از 450 نفر دانشجو را در این خوابگاه‌ها پوشش داده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: واحد فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی به بیش از 5 هزار و 700 کارمند و هیئت‌های علمی این دانشگاه خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول