اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان «دل سوخته بقیع»

شانزدهمین یادواره شهید علمدار در ساری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: شانزدهمین یادواره جانباز شهید سید مجتبی علمدار با عنوان «دل سوخته بقیع» 15 دی ماه در مرکز مازندران برگزار می‌شود.

شانزدهمین یادواره شهید علمدار در ساری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری سید مجتبی علمدار در سحرگاه 11 دی ماه 1345 در خانواده‌ای مذهبی و عاشق اهل بیت در شهرستان ساری دیده به جهان گشود.

علمدار عشق برای نخستین بار در عملیات کربلای یک شرکت کرد و مدتی پس از آن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر 25 کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند.

این شهید گرانقدر در عملیات کربلای چهار و پنج حضور داشت، در کربلای هشت مجروح شد و مدتی بعد به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای 10 در جبهه شمالی محور سلیمانیه - ماووت شرکت کرد.

سید مجتبی علمدار در سال 1366 مسئولیت فرماندهی گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل، از گردان‌های خط شکن لشکر 25 کربلا را بر عهده گرفت و در عملیات والفجر 10 نقش‌آفرینی مؤثری داشت.

شهید علمدار در سه راهی خرمال، سید صادق، دوجیله در منطقه کردستان عراق رشادت‌های فراوانی را از خود نشان داد و از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

وی که مردانه در مقابل دشمن می‌جنگید، چندین بار نیز مجروح شد و از همه مهم‌تر اینکه او در دی ‌ماه 1364، در عملیات والفجر 8 به شدت شیمیایی شد.

شهید علمدار بعد از اتمام جنگ در واحد طرح و عملیات لشکر 25 کربلا در ساری مشغول خدمت شد و علاوه بر مسئولیت در واحد تربیت بدنی لشکر به عنوان عضو اصلی هیئت رهروان حضرت امام (ره) هم ایفای وظیفه می‌کرد.

شهید علمدار مداح اهل بیت بود و ارادت خاصی به حضرت زهرا داشت.

حاج سید مجتبی علمدار در اوایل دی ماه سال 1375 به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شد و بعد از یک هفته بی‌هوشی کامل هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان در سالروز ولادتش قامت بست و به یاران شهیدش پیوست.

ستاد برگزاری یادواره شهید علمدار در نظر دارد در فراخوان شعر سالروز شهادت علمدار عشق و یادواره شهید عارف سید مجتبی، میزبان نوای مؤمنانه همرزمانش باشد و نیز به استماع دلگویه‌ها و دلسروده‌ها و دلنوشته‌های نسلی مفتخر شود که علمدار ندیده، یارطلب و دیدار طلب‌اند و آینده در گرو وفای آنها، با لبیک به ولایت، متبرک به عشق علمدارانه می‌شود.

ستاد یادواره سید مجتبی علمدار بعد از فراخوان نام شانزدهمین نکوداشت این شهید بزرگوار و انتخاب نام «دل سوخته بقیع»، برای بهره‌گیری از هنر و ذوق هنرمندان و صاحبان ذوق و اندیشه، شعر و دل نوشت سید مجتبی را هم به فراخوان عمومی گذاشته است.

به گزارش فارس، لذا از تمامی هنرمندان، جوانان و عاشقان مداح و جانباز شهید سیدمجتبی علمدار درخواست می‌شود اشعار و دل نوشت خود را حداکثر تا 28 آذر سال جاری به آدرسshahidalamdar91@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول