اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

641 پرونده اشتغال کمیته امداد از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: امسال تنها 641 پرونده اشتغال این نهاد از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند.

641 پرونده اشتغال کمیته امداد از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور با ابراز نگرانی از همکاری کمرنگ بانک‌های عامل در توسعه اشتغال برای افراد نیازمند و زیر‌پوشش این نهاد اظهار کرد: در حالی که سال گذشته این نهاد توانست در بخش اشتغال و توسعه زیر‌ساخت‌های اشتغال‌زایی رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص دهد اما امسال با وجود تلاش‌های این نهاد برای ساماندهی به وضعیت پرونده‌های پشت نوبت مددجویان در بانک‌ها این مهم تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان نهاد حمایتی اهداف خود را حول محور توانمندی افراد نیازمند استان برنامه‌ریزی کرده است، افزود: با این وجود از کل اعتبار تخصیص یافته به اشتغال تاکنون تنها 39 میلیارد ریال آن از سوی بانک‌ها جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی این ناهماهنگی بین بانک‌ها و کمیته امداد را عاملی در عدم توسعه استان و گسترش فقر عنوان کرد و گفت: با ظرافت و دقت نظری که از سوی کمیته امداد خراسان شمالی صورت گرفته این نهاد در بخش پایداری اشتغال و راست آزمایی طرح‌های اجرایی رتبه نخست را در بین سایر دستگاه‌های استان از آن خود کرده که این عامل راهگشای بسیاری از مسائل مطروحه از سوی بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار پرونده از سوی کمیته امداد به بانک‌ها معرفی شده است، افزود: جای بسی نگرانی است که امروز تنها به صرف مطرح کردن برخی مسائل فرعی از سوی بانک‌ها مانع پیشرفت و ساماندهی وضعیت معیشت خانواده‌های نیازمند شوند.

حسین‌پور تصریح کرد: در حالی که آمار و ارقام ارائه شده نشانگر بالا بودن فقر در استان است لذا همسو نبودن بانک‌ها با دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد باعث رکود اقتصادی استان و پایین آمدن سطح درآمد خانواده‌های نیازمند می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی کمیته امداد در سال گذشته گفت: طی سال گذشته این نهاد متعهد ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در استان بود که در این زمینه توانست علاوه بر انجام تعهد، 500 طرح نیز بیش از تعهد ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 90 درصد از اعتبارت بانکی جذب شد، خاطرنشان کرد: امید است بانک‌های عامل همانند سال‌های پیشین در ارائه تسهیلات اشتغال به افراد نیازمند همکاری نشان دهند تا بسیاری از خلأ‌های موجود رفع شود.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول