اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساخت هدفون از راه دور تلویزیون توسط مخترعان مازندرانی

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار هدفون از راه دور تلویزیون توسط 2 مخترع جوان مازندرانی طراحی و ساخته شد.

ساخت هدفون از راه دور تلویزیون توسط مخترعان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، عمران محمدی و میثم علیزاده جوانان مبتکر و مخترع فریدونکناری هستند که توانستند افتخار ساخت هدفون از راه دور تلویزیون برای نخستین بار را به نام استان مازندران ثبت کنند.

میثم علیزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرگزاری فارس در تشریح ادعای اختراع هدفون از راه دور تلویزیون برای کنترل گفت: ما در این اختراع با ترکیب چند قطعه توانستیم یک نوآوری ایجاد کنیم.

وی افزود: از این طرح که با ترکیب چند قطعه الکترونیکی شامل رادیوی فرستنده و گیرنده تکمیل شده به عنوان رابط میان تلویزیون و کنترل برای شنیدن صدای تلویزیون استفاده می‌شود.

به گفته علیزاده حمایت‌های لازم برای محفوظ بودن امتیاز و تولید طرح باید نسبت به مخترعان و مبتکران انجام شود.

وی درباره خلاصه توصیف این اختراع گفت: طرح هدفون از راه دور تلویزیون بر روی کنترل زمانی به ذهنمان رسید که در بیمارستان می‌خواستیم صدای تلویزیون را بشنویم.

مخترع جوان فریدونکناری ادامه داد: از آنجایی که بیماران به سکوت نیاز داشتند، پرستار به ما اجازه این کار را نداد و در همان محل این ایده‌پردازی انجام شد که چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد.

وی اظهار داشت: با فکر کردن به راه حل‌های مختلف و وسایل موجود در منطقه به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه از نظر سادگی، در دسترس بودن رادیوهای فرستنده و گیرنده و قیمت برای شنیدن صدای تلویزیون از طریق هدفون نصب شده به کنترل است.

علیزاده با بیان اینکه کاربری اصلی این طرح در بیمارستان‌ها بوده خاطر نشان کرد: در منازل شخصی نیز می‌توان در زمانی که همه خواب هستند از این دستگاه به خوبی بهره‌مند شد.

به گزارش فارس، طرح هدفون از راه دور تلویزیون میثم علیزاده و عمران محمدی از شهرستان فریدونکنار با شماره 389060124 به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/86022/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول