اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انگلیسی‌ها باز هم تنها به ابراز نگرانی بسنده کردند

هیگ: شهرک‌‌های کرانه باختری غیرقانونی است/ قویا خواستار تجدیدنظر اسرائیل هستیم

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه انگلیس در واکنش به طرح جدید رژیم‌صهیونیستی برای گسترش شهرک‌های کرانه باختری و قدس اشغالی باز هم تنها به ابراز نگرانی بسنده کرد و خواستار تجدید نظر در این طرح شد.

هیگ: شهرک‌‌های کرانه باختری غیرقانونی است/ قویا خواستار تجدیدنظر اسرائیل هستیم

به گزارش فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس از طرح جدید اسرائیل برای ساخت 3هزار واحد جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری، ابراز نگرانی کرد.

در صحبت‌های هیگ که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، آمده است: اخبار مربوط به طرح‌‌های کابینه اسرائیل برای تصویب ساخت 3هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های غیرقانونی کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی، مرا به شدت نگران کرده. شهرک‌های اسرائیلی از لحاظ قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و به اعتماد متقابل طرفین نیز خدشه وارد می‌کنند».

وی ادامه می‌دهد: اگر این طرح اجرا شود، هم وضعیت را پیچیده می‌کند و هم رسیدن به طرح دو دولتی با پایتختی مشترک بیت‌المقدس را، دشوار می‌کند. این شهرک‌ها همچنین به اعتبار بین‌المللی اسرائیل لطمه می‌زند و موجب تشکیک در اراده واقعی اسرائیل برای مصالحه با فلسطینی‌ها می‌شود.

وزیر خارجه انگلیس در پایان به خطاب به اسرائیلی‌ها می‌گوید: انگلیس قویا به دولت اسرائیل توصیه می‌کند که در تصمیم خود تجدید نظر کند. دریچه رسیدن به راهکار دو دولتی در حال بسته شدن است و لازم است تلاش‌های فوری از سوی طرفین و جامعه بین‌الملل برای بازگشت به مذاکرات انجام شود، نه اینکه اقداماتی صورت گیرد که شرایط را سخت‌تر کند.

انگلیس در حالی همچون گذشته تنها نسبت به ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل ابراز نگرانی کرده، که نماینده این کشور در رأی‌گیری روز 5شنبه به طرح ارتقای وضعیت فلسطین رأی ممتنع داده بود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول