اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

ثبت‌نام 3هزار دانش‌آموز اصفهانی در طرح لقمه‌های سالم

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 3 هزار دانش‌آموز در سطح نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان در طرح لقمه‌های سالم ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 3هزار دانش‌آموز اصفهانی در طرح لقمه‌های سالم

سعید باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به اجرای طرح لقمه‌های سالم در سال تحصیلی جدید در شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: امسال این طرح به صورت جدی در شش ناحیه آموزش و پرورش شهر اصفهان اجرا شده و کمیته‌ها و کار‌گروه‌های طرح لقمه‌های سالم نیز در این شش ناحیه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مسئولان مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان بستر‌های اجرای طرح لقمه‌های سالم را در شهر اصفهان فراهم کرده‌اند، ادامه داد: تبلیغات و اطلاع‌رسانی مورد نیاز برای اجرای این طرح در مدارس اصفهان نیز توسط صدا و سیما و اصحاب رسانه اصفهان صورت گرفت.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دستورالعملی برای اجرای این طرح تهیه و به تمام نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش در شهر اصفهان در زمینه استفاده از لقمه‌های سالم در مدارس ارسال شده است و طرح لقمه‌های سالم یک طرح اختیاری محسوب می‌شود.

وی ارتقای سلامت دانش‌آموزان و استفاده از تغذیه سالم و صحیح در مدارس را از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش در زمینه اجرای طرح لقمه‌های سالم دانست و اضافه کرد: والدین دانش‌آموزان در این طرح می‌توانند بستر‌های استفاده از لقمه‌های سالم را در مدارس فراهم کنند.

باقری با اشاره به اینکه همچنین والدین دانش‌آموزان نیز می‌توانند لقمه‌های سالم را در مدارس تهیه کنند، تاکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز در ابتدای سال تحصیلی برای استفاده از این طرح در مدارس انجام شد و تمام مدارس باید در راستای ترویج استفاده از لقمه‌های سالم در میان دانش‌آموزان حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سه هزار دانش‌آموز در سطح نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان در طرح لقمه‌های سالم ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این طرح هفته‌ای سه بار در میان این دانش‌آموزان اجرا می‌شوند و والدین تمام دانش‌آموزان باید در راستای ترویج استفاده از تغذیه سالم در مدارس با آموزش و پرورش همکاری کنند.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان هنوز نیز می‌توانند برای استفاده از این طرح در مدارس ثبت‌نام کنند، گفت: هر ماه آمار و تعداد دانش‌آموزان متقاضی استفاده از لقمه‌های سالم در مدارس افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اما اجرای طرح لقمه‌های سالم در میان تمام دانش‌آموزان نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه است، اظهار کرد: درصدد اجرای طرح لقمه‌های سالم در تمام شهرستان‌های استان هستیم و در حال حاضر برخی از شهرستان‌های هم‌جوار شهر اصفهان متقاضی اجرای طرح لقمه‌های سالم در مدارس هستند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول