اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

خزاعی در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد:

ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل نشانگر انزوای روزافزون رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ارتقاء جایگاه فلسطین در این سازمان را نشانگر انزوای روزافزون رژیم صهیونیستی دانست.

ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل نشانگر انزوای روزافزون رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد خزاعی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه روز جمعه مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی وضعیت خاورمیانه تشکیل شده بود در تداوم تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، 2 اقدام مهم را راه‌حل موضوع فلسطین دانست اول؛ عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از کلیه سرزمین‌های اشغالی، دوم؛ تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت، آینده و نوع حکومت در کل سرزمین فلسطین از طریق یک سازوکار دموکراتیک و رفراندوم عمومی با حضور همه فلسطینی‌ها صرفنظر از مذهب یا قومیت آنها.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین موضوع اصلی خاورمیانه است، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در هفته گذشته با مصونیتی لجام گسیخته حملات شدیدی را علیه نوار غزه انجام داد که باعث کشته و زخمی شدن شهروندان فلسطینی از جمله زنان، افراد سالخورده و کودکان شد.

به گفته خزاعی جنایت اخیر رژیم اسرائیل در نوار غزه بدون شک باعث افزایش تنش و بی ثباتی در کل منطقه خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با طرح این سؤال که جهان تا چه زمانی می‌خواهد شاهد اینگونه ظلم‌ها و ستم‌ها باشد؟ از رویکرد برخی اعضای دائم شورای امنیت در قبال موضوع فلسطین انتقاد و تصریح کرد: برخی از اعضای دائم شورای امنیت که روز پنجشنبه بر سر راه قطعنامه ارتقاء جایگاه فلسطین در مجمع عمومی کارشکنی می‌کردند، در شورای امنیت سازمان ملل نیز از اقدام عملی بر علیه جنایات رژیم اسرائیل جلوگیری کرده‌اند.

خزاعی این نوع رویکرد را نشانه دیگری از حمایت کورکورانه این کشورها از رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و افزود: نتایج آراء به نفع قطعنامه ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل نشان می‌دهد تا چه میزان رژیم صهیونیستی منزوی شده و این امر خود  پیامی برای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی است که باید سیاست‌های خود را در  خصوص این رژیم مجدداً بررسی کنند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی در شرایطی که  این رژیم دارای سابقه سیاهی از تروریسم دولتی و توسل به تجاوز، تهدید و استفاده از زور علیه دیگر کشورها است را تهدیدی واقعی علیه صلح در منطقه و جهان و امنیت عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای دانست و تأکید کرد: ضرورت دارد این تهدید به صورت فوری و قاطعانه از سوی جامعه بین‌المللی برطرف شده و در این راستا لازم است ایده ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی پیگیری شود.

وی توجهات را به بیانیه منتشره از سوی جنبش عدم تعهد در این رابطه جلب و خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد نگرانی خود را نسبت به بیانیه‌های منتشره و مخالفت اعلام شده از سوی برخی از قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا و چند کشور دیگر در برگزاری کنفرانس ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی اعلام و آن را ناشی از نگرانی آنها از انزوای رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول