اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر:

3200 هکتار محصولات کشاورزی بوشهر خسارت دید

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در اثر بارش‌های شدید باران در استان بوشهر 3200 هکتار محصولات کشاورزی این استان خسارت دید.

3200 هکتار محصولات کشاورزی بوشهر خسارت دید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد صبح امروز در نشست کارگروه مدیریت بحران اظهار داشت: در سال‌های گذشته خشکسالی‌ها در استان موجب خسارت‌های فراوانی به بخش کشاورزی استان شده بود.

وی افزود: در این مدت کشاورزان استان نیز با مشکلات عمده‌ای رو به رو بودند و تولید محصولات جدید در استان با تأخیر صورت می‌گرفت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با ابراز خرسندی از بارش‌های اخیر در استان بوشهر تصریح کرد: اگر تا پایان سال دو بارندگی دیگر داشته باشیم 100 هزار تن خرید گندم از کشاورزان صورت خواهد گرفت.

منفرد اضافه کرد: در اثر بارش‌های باران در هفته‌های اخیر 800 هکتار کشت گوجه‌فرنگی و 3200 هکتار سایر محصولات کشاورزی استان بوشهر خسارت دید.

وی گفت: یکی از درخواست‌های ما از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی امهال وام‌های کشاورزان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به آنان است.

نیاز یکساله آبی استان بوشهر تامین شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز در این نشست گفت: آورد آب در اثر بارش‌های اخیر در استان بوشهر 190 میلیون متر مکعب بود که 70 میلیون متر مکعب توسط سد مهار شد و 120 میلیون متر مکعب باقیمانده نیز آب مورد نیاز تالاب حله را تأمین کرد و به دریا سرازیر شد.

شاپور رجایی افزود: در اثر بارش‌های هفته‌های اخیر آب ذخیره شده در سد رئیسعلی دلواری نیاز یکساله آبی استان بوشهر را تأمین خواهد کرد.

وی بیان کرد: اگر خط دوم آبرسانی کوثر در استان بوشهر احداث شده بود، شاهد قطعی آب در استان در زمان سیل نمی‌بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به خسارت عمده سیل در برازجان، احداث سد دره آرد در بالادست شهر برازجان یک ضرورت است.

انتهای پیام/66006/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول