اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد:

گردنه سیاحتی «سرنجل‌کل» ایمن‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با احداث محور چهار خطه یاسوج به سمیرم، گردنه سیاحتی «سرنجل‌کل» ایمن‌سازی می‌شود.

گردنه سیاحتی «سرنجل‌کل» ایمن‌سازی می‌شود

خیبر بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: به منظور بهبود وضعیت محورها و جاده‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد و ارتقای سطح ایمنی در این محورها، اقدامات اساسی از جمله چهار خطه کردن و رفع نقاط حادثه‌خیز در قالب طرح بزرگ و ملی مهر ماندگار در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: از جمله این اقدامات راهگشا می‌توان به ایمن‌سازی گردنه سیاحتی و تفریحی «سرنجل‌کل» و احداث بزرگراه یاسوج به سمیرم در پنج قطعه پنج کیلومتری اشاره کرد.

بیدارپور به موقعیت خوب و گردشگرپذیر گردنه یاد شده اشاره و با بیان این‌که این گردنه در فصولی از سال پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران و همچنین مردم استان برای تفریح و سیاحت است، افزود: ایمن‌سازی این نقطه با احداث باندهای کندرو و اخیرا با چهار خطه کردن شروع شده و هم‌اکنون با بیش از 35 درصد پیشرفت در حال اجراست.

این مسئول با ذکر این مطلب که تاکنون در محور یاسوج به سمیرم 50 کیلومتر جاده‌سازی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان آغاز شده، گفت: این فعالیت شامل تعریض باند و چهار خطه و ابنیه فنی بوده که ضمن ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور، صرفه‌جویی در انرژی و وقت و رضایت‌مندی استفاده‌ کنندگان را به همراه خواهد داشت.

این مسئول در اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و با بارش برف و باران اکیپ‌های راهداری با آمادگی کامل در مسیرها حضور یافته و آماده ارائه خدمات به هموطنان خواهند بود.

بیدارپور از هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در این استان برای امن کردن راه‌ها خبر داد و گفت: همه از پلیس‌راه و هلال‌احمر و اورژانس جاده‌ای و سایر عوامل به همراه اکیپ‌های راهداری در تعامل کامل برای ایجاد امنیت در جاده‌ها تلاش می‌کنند.

وی افزود: در این میان جایگاه رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما در راستای کمک به فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقرارت توسط شهروندان ممتاز و ویژه بوده و سعی ما بر این است که با همکاری رسانه‌ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/2571/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول