اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد خبر داد

راه‌اندازی 500 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی 500 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور خبر داد.

راه‌اندازی 500 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدمحمد حسینی در حاشیه افتتاح مرکز فرهنگی دیجیتالی گیلان در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر در جمع خبرنگاران حضور خود در گیلان را به منظور شرکت در کنگره ملی میرزا کوچک خان ذکر کرد و میرزا کوچک را شخصیت بارز و تاثیرگذار در کشور نامید.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال گیلان، ابراز کرد: افتتاح این مرکز فرهنگی دیجیتال در امتداد برنامه‌های وزارت ارشاد در راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ در کشور است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در کل کشور خانه‌های فرهنگ دیجیتال وجود دارد، افزود: اکنون 300 مورد از این خانه‌ها راه‌اندازی شده و این تعداد به 500 مرکز در کشور افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در گیلان نیز تاکنون پنج خانه فرهنگ و مجتمع دیجیتال وجود دارد که این تعداد به 16 مرکز افزایش می‌یابد و پاسخگوی نیاز افراد خواهد بود.

حسینی عصر کنونی را عصر دیجیتال نامید و خاطرنشان کرد: در فضای مجازی اقدام‌های گسترده‌ای صورت می‌گیرد و دوره‌های آموزشی در این خانه‌ها و مجتمع‌ها صورت می‌گیرد که شامل بازی‌های رایانه و انیمیشن و دیگر نیازها است.

وی نرم‌افزارهای ارائه شده در مجتمع‌های مذکور را مورد تایید وزارت ارشاد خواند و یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند با آرامش خاطر فرزندان خود را به چنین خانه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی بفرستند و بتوانند فعالیت خود را داشته باشند.

مقام عالی وزارت ارشاد از گسترش فعالیت مراکز فرهنگی دیجیتال در کشور خبر داد و افزود: این شبکه ملی فرهنگی به‌هم متصل می‌شود و از تهران و مراکز استان‌ها تولیدات متنوعی خواهیم داشت و از تمام این مراکز در شهرستان‌ها انتظار می‌رود جوانانی که آموزش‌های لازم را در این زمینه می‌بینند به صورت فعال در این عرصه حضور پیدا کنند تا تولیدات فراوانی داشته باشیم و بی‌نیاز از واردات در این زمینه شویم.

انتهای پیام/2300/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول