اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش خبر داد

اسکورت 1410 کشتی تجاری ایران در خلیج عدن

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش از اسکورت یک‌هزار و 410 فروند کشتی نفتکش و تجاری در مدت 4 سال گذشته توسط این نیرو در خلیج عدن خبر داد.

اسکورت 1410 کشتی تجاری ایران در خلیج عدن

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم خرداد حکیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 10 هزار فروند کشتی در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ایران اسکورت شدند.

وی به ورود 300 میلیون تن کالا از طریق دریا به کشور در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون در اقیانوس هند و خلیج عدن حضور دارد.

حکیمی با بیان اینکه بیست‌وسومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن در حال گشت‌زنی است، تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و 410 فروند کشتی نفتکش و تجاری در مدت 4 سال گذشته توسط نیروی دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی اسکورت شدند.

فرمانده ارشد آجا در گیلان از 110 مورد حمله دزدان دریایی به کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های بین‌المللی خبر داد و بیان کرد: دو کشتی تجاری ایران توسط دزدان دریایی تصرف شده بود که تکاوران نیروی دریایی ایران توانستند این دو کشتی را از دست دزدان دریایی آزاد کنند.

وی ارزش کالای هر کدام از کشتی‌های آزاد شده توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را 130 میلیارد تومان برآورد کرد.

حکیمی در ادامه با اشاره به وضعیت تجهیزات نظامی ایران ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب غربی‌ها به‌ویژه آمریکا تصور می‌کردند با خروج مستشاران خارجی از نیروی دریایی و هوایی، ارتش نمی‌تواند در مقابل تهدیدات دوام آورد و توان استفاده از ادوات و تجهیزات نظامی را ندارد اما اکنون تمام تجهیزات بومی‌سازی شده و توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

فرمانده ارشد آجا در گیلان اضافه کرد: در گذشته تمام آموزش‌ها در کشورهای خارجی صورت می‌گرفت اما اکنون آمادگی آموزش نیروی انسانی کشورهای حاشیه خزر در زمینه دریایی در گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ساخت انواع تجهیزات دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم، یادآور شد: اکنون در ساخت ناوشکن، نمونه‌های ناوچه‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های سنگین و نیمه سنگین به تولید انبوه رسیده‌ایم.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول