اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

استاد پیشکسوت هنر تلاوت قرآن مطرح کرد

لزوم برگزاری منظم کرسی‌های تلاوت با استفاده از همه قاریان توانمند

خبرگزاری فارس: استاد پیشکسوت هنر تلاوت قرآن کریم با انتقاد از عدم وجود برنامه منظم برای برگزاری کرسی‌های تلاوت گفت: لازم است این کرسی‌ها به طور منظم در چهار نقطه تهران و با استفاده از هم قاریان توانمند برگزار شود.

لزوم برگزاری منظم کرسی‌های تلاوت با استفاده از همه قاریان توانمند

«محمدرضا ابوالقاسمی» قاری و استاد پیشکسوت هنر تلاوت قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، با انتقاد از کمبود کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در سطح تهران گفت: لازم است این کرسی‌ها در چهار منطقه جغرافیایی شمال، جنوب، شرق و غرب تهران به صورت منظم حداقل هر 15 روز یکبار برگزار شود.

*کرسی‌های تلاوت را پیش مردم ببرید

وی بُعد مسافت بسیاری از علاقه‌مندان به شرکت در کرسی‌های تلاوت قرآن کریم را سبب محرومیت آنها از این جلسات معنوی دانست و گفت: کرسی تلاوتی که در شورای عالی قرآن و یا مسجد امام صادق(ع) برگزار می‌شود، به لحاظ مکانی قابل دسترسی برای خیل کثیری از علاقه‌مندان نیست، به همین جهت کرسی‌های تلاوت را باید حداقل در چهار نقطه جغرافیایی تهران برگزار کرد تا عده بیشتری از آن بهره‌مند شوند.

ابوالقاسمی، در بخش دیگری از سخنان خود گام بعدی در جذب مخاطب به کرسی‌های تلاوت را اجرای تبلیغات صحیح و گسترده در این رابطه دانست و از تبلیغات ضعیف کرسی تلاوت شورای عالی قرآن که ظهر دوشنبه هر هفته به صورت اذان‌گاهی برگزار می‌شود، انتقاد کرد.

**********

«محمدرضا ابوالقاسمی» استاد پیشکسوت در هنر تلاوت قرآن کریم

**********

* بین‌المللی بودن دلیلی بر توانمندی در تلاوت نیست

ابوالقاسمی شیوه صدا و سیما را در تمرکز بر روی پوشش برنامه‌های قاریان بین‌المللی مورد انتقاد قرار داد و  گفت: اغلب قاریان بین‌المللی کشورمان تلاوت‌های زیبایی دارند، اما تلاوت برخی از آنها نیز از قوت لازم برخوردار نیست.

این استاد پیشکسوت هنر تلاوت قرآن کریم در این رابطه افزود: در عین حال قاریان توانمندی نیز در کشور وجود دارند که به سبب نداشتن عنوان بین‌المللی توجه لازم به آنها نمی‌شود.

وی همچنین خواستار استفاده از قاریان، جلسه‌داران و اساتید پیشکسوت قرآن کریم برای تلاوت در کرسی‌های تلاوت شد و افزود: این شیوه، سبب می‌شود تا مردم آشنایی بیشتری نسبت به توانمندی نسل حال و گذشته قاریان کشور پیدا کنند.

* تلاوت زیبا به همراه بیان مفاهیم، سبب جذب مخاطب می‌شود

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه اغلب افرادی که در کرسی‌های تلاوت حضور می‌یابند، آشنایی کافی با تلاوت تخصصی و مفاهیم قرآن ندارند، گفت: آنچه سبب جذب این افراد به کرسی‌های تلاوت خواهد شد، جذابیت و زیبایی تلاوت قاریان است حاصل رعایت اصول صحیح صوت، لحن، تجوید و القای معانی و همچنین بیان گزیده‌ای از پیام آیات تلاوت شده توسط یک متخصص است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول