اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

کشف 86 درصدی جرایم اینترنتی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از کشف 86 درصدی جرایم اینترنتی در استان خبر داد.

کشف 86 درصدی جرایم اینترنتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی در نخستین نشست تعاملی پلیس فتا با مدیران مراکز ISP رشت، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر، سیاهکل، املش و شفت با حضور رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان و نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال غرب کشور در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی گیلان به نقش تعیین کننده و کلیدی پلیس نوظهور فتا در تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور و مقابله با جرایم  سایبری اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خلٱ چنین پلیسی از سال‌ها پیش در کشور به خوبی احساس می‌شد و بسیار دیر پا بر عرصه وجود گذاشت اما در همین مدت کمی که از تشکیل آن در کشور می‌گذرد، گام‌های بسیار بلند و چشمگیری در فضای مجازی برداشته شد.

این مسئول، با بیان اینکه پلیس فتا موفقیت‌های قابل توجهی با بهره گرفتن از توان علمی و عملی کارشناسان خبره به ویژه در حوزه فارنزیک (بررسی ادله دیجیتالی ) به دست آورده است، ابراز کرد: توفیق 86 درصدی کشف جرایم اینترنتی در کل استان دلیلی بر این ادعاست.

وی، مشارکت بخش دولتی و خصوصی در تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات را امری اجتناب‌ناپذیر خواند و تصریح کرد: جلب اطمینان و اعتماد خاطر سرویس گیرندگان از فعالیت‌های قانونی مدیران مراکز ISP بسیار ضروری و مهم است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در نشست مذکور به ویژگی‌های جنگ نرم و مقایسه آن با جنگ سخت دشمن از زوایای مختلف پرداخت و اظهار کرد: به لحاظ ظرافت و پیچیدگی‌های جنگ نرم، امروزه رویکرد مجرمان به همان نسبت از لحاظ ماهیتی و شکلی تغییر کرده و دامنه فعالیت آنها در حال افزایش است.

محمد بهادریان، خواستار هوشیاری و دقت نظر مدیران مراکز ISP به موضوع امنیت و عملیاتی کردن راهکارهای اجرایی پلیس فتا شد و تصریح کرد: پلیس فتا می‌تواند در پیشگیری از ظهور و بروز جرایم مدرن در جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال غرب کشور نیز در نشست مذکور با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی در استان، بر استمرار آن تاکید کرد و گفت: کارخواست‌هایی که پلیس فتا در این نشست ارائه کرد مورد تاکید و توجه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور بوده و بیشترین منفعت آن نیز متوجه مدیران مراکز ISP می‌شود.

هاشمی از بازرسی مراکز ISP در قالب کارگروه مشترک، متشکل از نمایندگان دستگاه‌های حاکمیتی کشور به ویژه پلیس فتا و پلیس پاوا قبل از پایان سال 91 خبر داد و اظهار کرد: مواردی که در این نشست تاکید کرد عناوین چک لیست بازرسی‌ها خواهد بود بنابراین دقت نظر مدیران مراکز ISP در اجرا و انجام کارخواسته‌های ارائه شده می‌تواند در ارزیابی عملکرد آنها بسیار مفید باشد.

در پایان نشست مذکور محمدخانی با پاسخ به برخی از ابهامات و اشکالات مدعوین، آدرس اینترنتی پلیس فتا و ایمیل این پلیس را برای ارسال نظرات و پیشنهادهای حاضرین معرفی کرد.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول