اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین

نشست تخصصی بررسی ابعاد جمعیت برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست علمی تخصصی بررسی ابعاد مختلف جمعیت با هدف بررسی کارشناسی تغییرات جمعیت کشور در قزوین برپا شد.

نشست تخصصی بررسی ابعاد جمعیت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی عضو شورای فرهنگی اجتماعی کشور در مراسم تخصصی بررسی ابعاد جمعیت که بعد از ظهر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر باید با بررسی ابعاد مختلف جمعیتی و کار کارشناسی حساب شده و با استفاده از راهکارهای فرهنگی مبحث جمعیت را مورد کنترل قرار دهیم.

محمدبیگی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای سیاست جمعیت در شرایط کنونی از حساسیت بالایی برخوردار است و باید هرچه زودتر انجام شود، افزود: تعادل جمعیت در همه جای دنیا باید به صورت یکسان کاهش و افزایش پیدا کند و به هم ریختن این مبحث مشکلات زیادی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف از سیاست‌گذاری جمعیت توسعه زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و رفاه بیشتر برای رسیدن به آرمان‌های جامعه است، عنوان کرد: جمعیت به نوعی مهم‌ترین سرمایه کشور محسوب می‌شود که باید تعادل در آن به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

محمدبیگی با بیان اینکه جمعیت یکی از فاکتورهای پدافند غیرعامل است، افزود: سیاست جمعیتی هر کشور از یک سلسله آرمان‌ها و هدف‌های کیفی و کمی تشکیل می‌شود.

وی اظهار داشت: راهکارهای عملی برای تحقق اهداف در محدوده زمانی خاص تشکیل می‌شود و سیاست جمعیتی به عنوان قسمتی از برنامه کلی توسعه محسوب می‌شود.

دبیر شورای مرکزی جامعه بسیج خواهران کشور در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی تعادل جمعیت ارتقای همه‌جانبه شرایط زیستی و کیفیت زندگی مردم است، اضافه کرد: کاهش و افزایش جمعیت باید هم‌راستا با امکانات و منابع جامعه باشد تا این روند تطابق خوبی با منابع کشور داشته باشد.

وی با اشاره به بازتوزیع جغرافیایی جمعیت با توجه به توان زیست‌محیطی مناطق مختلف کشور و نیاز نسبی آن‌ها به نیروی کار عنوان کرد: اتخاذ تدابیر قانونی و اداری لازم برای کنترل و هدایت جمعیت ضروری است.

محمدبیگی با بیان اینکه سیاست‌های جمعیتی در پنج بخش غیرمستقیم، مستقیم، صریح یا ضمنی، مداخله‌ای و یا غیرمداخله‌ای و در فضای داخلی و خارجی تقسیم می‌شود، افزود‌: کتاب تنظیم خانواده با محورهای مختلف و ابعاد بررسی جمعیت می‌تواند گزینه مناسبی برای اطلاعات بیشتر زوجین در کنترل صحیح و مناسب جمعیتی باشد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از راهکارهای فرهنگی باید خانواده‌ها را در راستا افزایش جمعیت در این سال‌ها تشویق کرد، گفت‌: طرح حساب پس‌انداز مشترک توسعه کودکان یا طرح بن فرزند در سال 2001 برای تشویق مردم به بچه دار شدن در سنگاپور صورت گرفت که زوجین جوان این کشور استقبال خوبی به عمل آورند.

وی در پایان اظهار کرد: در این کشور جنوب شرقی آسیا طرح مرخصی با حقوق برای تولد فرزند سوم و بیشتر هم اجرا شد که موجبات تشویق شدن کارمندان و کارکنان این کشور به فرزندان بیشتر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/77004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول