اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

نرخ رشد جمعیت در کردستان 1.2 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت:‌ بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 رشد جمعیت در استان کردستان 1.2 درصد است.

نرخ رشد جمعیت در کردستان 1.2 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ارسلان ازهاری در نشست شورای فرهنگ عمومی با محوریت راه‌های استانی افزایش جمعیت که با حضور اعضای شورا در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آمار و اطلاعات دقیق مبنا و اساس هر نوع برنامه‌ریزی است و با انجام سرشماری نفوس و مسکن اطلاعات اساسی از جمله سن، مسکن، وضعیت آبادی‌ها، اشتغال و جنسیت بدست می‌آید که می‌تواند نقش مهمی در اتخاذ تصمیم‌گیری‌های کلان کشور داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: جمعیت استان براساس سرشماری سال 1335، 555 هزار نفر بود که این میزان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته به یک‌میلیون و 493 هزار نفر افزایش یافته است.

ازهاری تصریح کرد: 985 هزار و 874 نفر معادل 66 درصد جمعیت استان را ساکنان شهر تشکیل داده‌اند. نرخ رشد جمعیت استان در سال 90 به نسبت سرشماری سال 85، 3.7 درصد کاهش داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان افزود: نسبت جنسیتی در استان 101 نفر است که نسبت به 103 نفری سرشماری سال 85، دو درصد کاهش دارد.

وی خالص خروجی و مهاجرت از استان به استان‌های دیگر را 3 هزار و 488 نفر اعلام کرد و افزود: 7.8 درصد از این تعداد با هدف جستجوی کار، 3.9 درصد کار بهتر، 18 درصد ادامه تحصیل، 10 درصد فارغ‌التحصیل شدن و 6.5 درصد به دلیل داشتن امکانات رفاهی بهتر از جمله مسکن از استان خارج شده‌اند.

* 23 درصد از جمعیت کردستان جوان هستند

ازهاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 درصد از جمعیت استان جوان هستند، که به تفکیک جوانان 20 تا 24 سال 12 درصد و جوانان 25 تا 29 ساله 11 درصد از کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، از لحاظ جنسیت نیز بیش از 23.4 درصد از جمعیت جوانان استان را بانوان و 22.8 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان به افزایش 9.8 درصدی جمعیت شهری و سکونت بیش از 66 درصد جمعیت استان در شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: رشد سالانه جمعیت شهری استان نیز از 1.82 درصد در سال 85 به 1.89 درصد در سال 90 رسیده است.

وی در پایان، حل مشکلات، ایجاد اشتغال برای جوانان، پایین آوردن سن ازدواج و جلوگیری از افزایش طلاق و رفع معضلات جامعه را از راه‌های افزایش جمعیت ذکر کرد.

انتهای پیام/79002/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول