اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استان کردستان

ترمینال جدید شمال شهر سنندج مورد بهره‌برداری قرار گرفت

خبرگزاری فارس: با بهره‌برداری از ترمینال شمال شهر سنندج حدود 250 دستگاه سواری سبک ساماندهی شده و کار جابجایی مسافران به شهرهای بیجار، دیواندره، سقز، بانه، مریوان و تکاب در فضایی جدید انجام می‌شود.

ترمینال جدید شمال شهر سنندج مورد بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهردار شهر سنندج بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول این ترمینال اظهار کرد: این ترمینال از 156 هزار جابجایی ماهانه مسافر در سنندج، وظیفه جابجایی 68 هزار نفر مسافر را  انجام می‌دهد.

مهدی حسام‌شریعتی تصریح کرد: این پروِژه که سال‌ها قبل طراحی شده بود به دلیل مشکلات تملک زمین و اوقافی بودن آن به تاخیر افتاد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توانستیم فاز اول آن را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: با تأخیر در روند اجرای ترمینال در سال 83 به دلیل معارضات تملکی هزینه خرید زمین افزایش پنج برابری داشته و برای احداث فاز اول آن 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار سنندج در مورد مساحت این ترمینال گفت: مساحت اصلی ترمینال شمال سنندج چهار هکتار بوده که فاز دوم آن با احداث جاده انحرافی از مسیر منطقه منفصل ننله در آینده نزدیک انجام می‌شود.

این ترمینال که یکی از نیازهای مهم شهر برای جابجایی مسافرین شمال استان بود در فاز اول با ایجاد غرفه‌های شرکت‌های مسافربری به بهره‌برداری رسید اما نکته اساسی در این پروژه فضای نامناسب برای تردد خودروها به منظور ورود و خروج در ترمینال بوده که با توجه به دوری مسافت دوربرگردان در جاده خارج شهر به سمت دیواندره امکان جابجایی مسافر درون و برون شهری را با مشکلاتی همراه خواهد کرد.

انتهای پیام/79001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول