اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

شهرداران مصوبات غیرقانونی شوراها را نپذیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهرداران استان به هیچ عنوان مصوبات غیرقانونی شوراها را نپذیرند.

شهرداران مصوبات غیرقانونی شوراها را نپذیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی موحدنیا ظهر امروز در نشست شهرداران استان، با اشاره به اینکه شوراهای شهر ماه‌های پایانی فعالیت خود را سپری می‌کنند، اظهار کرد: برخی از مصوبات شوراها در این مدت غیرقانونی و در عین حال برای شهرداران مسئولیت‌آور است که لازم است شهرداران استان به هیچ عنوان وارد این مصوبات نشوند.

وی تصریح کرد: شهرداران در هنگام مواجهه با مصوبات غیرقانونی شوراها مراتب را ابتدا به هیئت‌های تطبیق در فرمانداری‌ها و در صورت لزوم به استانداری اطلاع دهند تا نسبت به لغو این مصوبات اقدام شود.

ورود به بحث سرمایه‌گذاری برای شهرداری‌ها یک ضرورت است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های خدمات شهری خاطرنشان کرد: رویکرد دولت این است که شهرداری‌ها به درآمد پایدار دست یابند و این امر جز با توسعه و جذب سرمایه‌گذاری میسر نمی‌شود.

وی افزود: ورود در بحث سرمایه‌گذاری اگر برای دستگاه‌های اجرایی یک وظیفه باشد برای شهرداری‌ها یک ضرورت محسوب می‌شود و شهرداران باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

موحدنیا اظهار داشت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه خدمات شهری فراوان است و لازمه استفاده بهینه از آنها جمع‌بندی و معرفی مناسب فرصت‌ها و جلب اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در اردیبهشت سال آینده از شهرداران استان خواست با ارایه پروژه‌های قابل معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی حضور فعالی در این همایش داشته باشند.

ترمینال‌های مسافری ویترین شهرها محسوب می‌شوند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در بخش دیگری از سخنان خود بر ساماندهی وضعیت پایانه‌های مسافری در شهرهای استان تاکید کرد و افزود: ترمینال‌های مسافری ویترین شهرها محسوب می‌شوند و شهرداری‌ها باید توجه ویژه‌ای به بهبود وضعیت این مکان‌ها داشته باشند.

موحدنیا توجه بیشتر شهرداری‌ها به طرح‌های گردشگری را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر همکاری خوبی بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری‌ها برقرار شده که این همکاری باید افزایش یابد.

وی افزود: هر اقدامی که در حوزه گردشگری شهرها انجام می‌شود مربوط به شهرداران است و در ارزیابی عملکرد آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همچنین با بیان این که بیان مشکلات به معنی زیر سئوال بردن خدمات شهرداران نیست، گفت: شهرداری‌ها بیش از 60 نوع خدمات به مردم ارایه می‌کنند و طبیعی است که با این حجم از فعالیت‌ها نقاط ضعفی هم در عملکرد آنها باشد.

وی اضافه کرد: هدف از بیان مشکلات و نقطه ضعف‌ها، ارتقای سطح مدیریت شهری است و باید در جلسات مشترک در صدد حل این مشکلات برآییم.

در این جلسه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان شرقی هم با ارایه گزارشی از وضعیت پایانه‌های مسافری استان، بر فعال‌سازی شوراهای ترافیک شهرستان‌ها برای ساماندهی و مدیریت ترمینال‌ها و تشکیل کارگروه نظارت بر ترمینال‌های مسافری استان تاکید کرد.

جواد هدایتی درآمد شهرداری‌های استان از محل کرایه حمل مسافر در سال 90 را 26 میلیارد ریال اعلام و پیشنهاد کرد این درآمد به بهسازی و ارتقای خدمات پایانه‌های مسافری اختصاص یابد.

تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح‌های گردشگری در شهرهای استان ارایه کرد و پس از گزارش وی چند تن از شهرداران استان نقطه نظرات خود را در خصوص مسایل گردشگری بیان کردند.

در پایان این نشست از شهرداران مراغه، مرند و ایلخچی به خاطر اهتمام ویژه در موضوع سرمایه‌گذاری در زمینه خدمات شهری با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/6002/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول