اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه گرگان:

یادواره‌های شهدا یک تبلیغ فراگیر اجتماعی است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت محله‌ای یک تبلیغ فراگیر اجتماعی است.

یادواره‌های شهدا یک تبلیغ فراگیر اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس سیامرزکوهی ظهر امروز در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: مهمترین رسالتی که ما بعد از شهدا بر عهده داریم تکریم مرام، عقاید، تفکرات و اندیشه‌های آنهاست که جانشان را نیز در همین راه دادند.

وی تصریح کرد: برای یادآوری این موضوع و جهت دادن به آن یک نقطه عطفی به نام یادواره‌های شهدا به وجود آمد که در واقع الگویی از عاشوراست چراکه ما هر سال مراسم عزای امام حسین(ع) را در تاریخ خاصی برگزار می‌کنیم و مراسم یادواره شهدا نیز منبعث از این موضوع است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان گفت: برگزار کردن مراسم به صورت سالانه و تداوم تاریخی آن باعث زنده نگه داشتن عاشورا شده و یادواره‌های شهدا نیز در زنده ماندن یاد و نام شهدا خیلی موثر خواهد بود.

سیامرزکوهی خاطرنشان کرد: نگاه ما به یادواره‌های شهدا ارزشی، آرمانی و تحول‌زاست که می‌تواند جامعه را پویا نگه دارد و تکرار و تذکری باشد برای ما که از راه شهدا غافل نشویم و امام حاضر یعنی مقام معظم رهبری را تنها نگذاریم همان طور که شهدا در زمان امام راحل (ره) مثل پروانه‌ای به دور شمع وجود ایشان می‌گشتند.

بهترین رویکرد پیروی از سیره شهیدان است

وی بهترین رویکرد به یادواره‌های شهدا را پیروی از سیره شهدا عنوان کرد و گفت: اگر سیره شهدا را بپذیریم، اگر اخلاق و نیت شهدا که قربه‌الی‌الله بود و برای زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلام، اگر روح تعبد و اطاعت‌پذیری محض از ولایت مطلقه فقیه و از امام راحل (ره) را دریابیم فکر می‌کنم توانستیم در ترویج این ارزش‌ها موثر باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان گفت: بهترین جنگ نرمی که امروز می‌توانیم انجام دهیم این است که از این الگوها استفاده کنیم و این عزت و شکوه برای ما قطعاً کاربرد دارد و نجات‌بخش جامعه خواهد بود.

سپاه گرگان از برگزاری‌ یادواره‌ها حمایت می‌کند

سیامرزکوهی درباره حمایت از یادواره‌های شهدا گفت: ما حداقل کمک نقدی را داریم و در کنار آن بسته‌های حمایتی و تبلیغی هم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پذیرفته‌ایم که یادواره‌های شهدا به صورت محله‌ای برگزار شود چون فراگیر است و می‌شود در سطح وسیع‌تری کار انجام داد و از طرفی جمعیت بیشتری از این موهبت برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: اساس کار بسیج حمایت مردمی و مشارکت عمومی در امور است و ما در این بخش روی ظرفیت‌های مردمی حساب ویژه‌ای باز کردیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان اذعان داشت: این هم دقیقاً مانند عزاداری‌های محرم است که مردم هزینه می‌کنند و اطعام‌دهی و عزاداری صورت می‌گیرد.

سیامرزکوهی اضافه کرد: یادواره‌ها هم به این صورت شده که مردم بخشی از هزینه‌ها را می‌دهند و این رسم شده که آیین بزرگداشت رشادت‌های جوانان هر محله را خود مردم برگزار کنند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول