اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد

اهتمام جدی دستگاه‌ها به ترویج امر به معروف

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر اهتمام جدی دستگاه‌ها به گسترش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

اهتمام جدی دستگاه‌ها به ترویج امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای استان که در تالار معصومیه استانداری و با حضور حجت‌الاسلام صادق‌زاده معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد، اظهار کرد: گسترش همه‌جانبه و فراگیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، نیازمند عزم و مشارکت همگانی است.

وی با بیان اینکه اقامه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ضرورت دینی، همواره باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: کلیات طرح ترویج و اشاعه این دو فریضه در سطح ادارات و نهادهای استان، تهیه شده که اجرای موثر و کارآمد آن مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار قم لزوم اهتمام جدی مدیران و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها نسبت به احیای این دو فریضه مهم و اساسی را یادآور شد و گفت: نباید دستگاه‌ها به بهانه‌های مختلف از پرداختن به این کار بزرگ و ارزنده دینی و فرهنگی غفلت کنند.

پیریایی با تاکید بر ضرورت دقت در گزینش و انتخاب اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات تصریح کرد: کسی که می‌خواهد نسبت به این فریضه الهی ادای دین کند باید خودش اعتقاد قلبی به این امر داشته باشد.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با استناد به آیات و روایات، ضرورت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای این فریضه الهی شیوه‌ها و مراتبی دارد و آمر به معروف و ناهی از منکر باید به این شیوه‌ها و مراتب توجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده معرفی درست فریضه، زنده کردن فرهنگ پذیرش و تذکر لسانی را سه شرط اقامه این دو فریضه در جامعه عنوان و اظهار کرد: تحقق این موضوعات با توسعه و تعمیق آموزش و ارتقای آگاهی مردم نسبت به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی عمومی کارکنان دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی تذکر لسانی را وظیفه همگانی و رسالت اصلی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها دانست و افزود: با احیای فرهنگ نصیحت‌پذیری و تذکر، باید جامعه را از بی‌تفاوتی نجات داد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول