اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت 850 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 853 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به افراد جویای کار تحت پوشش این کمیته اعطا شده است.

پرداخت 850 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نوذر حیدری صبح امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 23 میلیارد و 348 میلیون ریال در سرفصل مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تخصیص این میزان اعتبارات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

حیدری ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 116 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی اختصاص یافت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته در سال گذشته در مجموع 3 هزار و 505 نفر تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه مشاغل خانگی، گفت: هنجارهای اجتماعی در بخش‌هایی از جامعه به گونه‌ای است که بعضی از زنان تمایل زیادی در مشارکت کار بیرون از خانه را ندارند و با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، از این رو عدم استفاده از این گروه در اقتصاد کشور موجبات زیان‌های زیادی را فراهم می‌آورد.

حیدری متذکر شد: برهمین اساس اگر بتوان این گروه را به بازار کار وارد کرد عایدات بسیاری را برای رشد و توسعه کشور و به تبع آن افزایش درآمد سرانه به دنبال خواهد داشت.

این مسئول اذعان داشت: از طرفی اگر قسمتی از فعالیت این واحدهای کاری را که توسط فارغ‌التحصیلان تأسیس می‌شود، به سوی منازل هدایت کنیم، برای گروه دوم زنان بیکار نیز فرصت شغلی به وجود می‌آید.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول